یکی از خودروهایی که با رونمایی خود در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 بسیار سروصدا کرد و در واقع خیلی ها به آن لقب سورپرایز نمایشگاه امسال را دادند کانسپت آئودی A6 e-tron بود. نسخه مجهز به موتور احتراق داخلی این خودرو در بازار چین یک نسخه با طول بین دو محور بالا و یک مدل اسپرت بک به مانند دو خودرو آئودی A5 و A7 نیز دارد.

نخستین مورد قابل توجه در مورد طراحی ظاهری این خودرو جلوپنجره بزرگ بسته آن با رنگ نقره ای و چهار حلقه معروف آئودی در وسط آن است. پایین تر، دریچه های بزرگ ورودی هوایی تعبیه شده اند که به خنک شدن پک باتری، پیشرانه و ترمزهای این سدان الکتریکی کمک خواهند کرد. چراغ های جلوی باریک خودرو از تکنولوژی دیجیتالی OLED استفاده کرده و همچنین از آن ها می توانید به عنوان پروژکتور برای انجام بازی های ویدیویی استفاده کنید. راننده و سرنشین ها می توانند یک بازی ویدیویی تلفن همراه طراحی شده توسط مهندسان آئودی را روی یک دیوار بازی کنند.

در کناره های خودرو اولین مواردی که به چشم می زنند رینگ های بزرگ 22 اینچی و اورهنگ های نسبتا کوتاه می باشند. سقف شیب دار کوپه مانند خودرو، آینه بغل هایی که جای خود را به دوربین داده اند و درهای عریض بدون دستگیره بدون شک ظاهری فوق العاده جذاب و مدرن به کانسپت آئودی A6 e-tron بخشیده اند. در عقب، چراغ های LED که در عرض خودرو کشیده شده اند و لوگوی نورپردازی شده در وسط بسیار شیک و در عین حال جذاب هستند.

کانسپت آئودی A6 e-tron قرار است روی پلت فرم Premium Platform Electric که با همکاری پورشه طراحی شده ساخته شود. این پلت فرم همچنین شالوده خودروهای الکتریکی بسیار دیگری خواهد بود که سال 2022 قرار است رونمایی شوند. خودروی قدرت مورد نیازش را از دو موتور الکتریکی که روی هر محور نصب شده اند تامین کرده و 469 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، قرار گرفتن یک موتور الکتریکی روی هر اکسل خودرو را عملا چهار چرخ محرک کرده و کانسپت آئودی A6 e-tron صفر تا صد را قادر است زیر 4 ثانیه پر کند.کانسپت آئودی A6 e-tron

پک باتری 100 کیلووات ساعتی خودرو را می توانید تا 80 درصد ظرفیت در فقط 25 دقیقه شارژ کنید و صرفا با 10 دقیقه شارژ خودروی انرژی کافی برای 300 کیلومتر رانندگی را خواهد داشت. این کوپه الکتریکی با یک بار شارژ طبق چرخه WLTP ظرفیت پیمایشی معادل 700 کیلومتری دارد. متاسفانه، آئودی هیچ اطلاعات و تصاویری از کابین خودرو منتشر نکرده و باید طی ماه های آتی منتظر آن بمانیم.