پاندمی ویروس کرونا امسال نمایشگاه های خودرویی بسیاری را لغو کرده، ولی چینی ها در این شرایط نمایشگاه گوانگژو را برگزار کرده اند و هیوندای نیز از این فرصت برای رونمایی نسل جدید هیوندای میسترا استفاده کرده است.

این خودرو که به طور ویژه برای بازار چین طراحی شده، یک سدان سایز متوسط شیک می باشد که سال آینده وارد بازار خواهد شد.

هیوندای میسترا با داشتن یک طراحی زیبا، بخش جلویی بسیار متفاوت با یک جلوپنجره کرومی پهن و چراغ های LED زیبا در گوشه ها دارد. عقب تر که می رویم، طراحی بدنه شناور و تزئینات کرومی مختلفی را خواهیم دید.

هیوندای میسترااز نظر ابعاد، هیوندای میسترا 4780 میلی متر طول، 1815 میلی متر عرض و 1460 میلی متر ارتفاع دارد و طول بین دو محور آن 2770 میلی متر می باشد. با این ابعاد خودرو اندکی از سوناتا کوچک تر است، ولی هیوندای ادعا می کند که میسترا در کلاس خودرو جادارترین کابین را دارد.

داخل کابین، شاهد عرضه یک صفحه کیلومتر 12.3 اینچی دیجیتالی و یک صفحه نمایش لمسی به همین اندازه هستیم. از دیگر موارد قابل توجه می توان به سقف پانوراما و مجموعه ای از سیستم های کمکی رانندگی اشاره کرد. از مهم ترین این سیستم ها می توان به سیستم کمکی پیشگیری از تصادف شاخ به شاخ، کمکی رانندگی در اتوبان، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر نویگیشن، هشدار ترافیک عبوری عقب و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

زیر کاپوت، در مدل پایه شاهد یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر با 141 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور هستیم. مشتری ها می توانند یک موتور 1.5 لیتری توربو با 168 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند.

رخ هیوندای میسترا

علاوه بر موتورهای بنزینی، هیوندای میسترا یک نسخه الکتریکی هم با پک باتری 56.5 کیلووات ساعتی و یک موتور با 181 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرفیت پیمایشی برابر با 520 کیلومتر داشته و 30 تا 80 درصد ظرفیت باتری آن را می توانید در 40 دقیقه شارژ کنید. هرچند، شارژ کامل باتری های در حالت کند 9.5 ساعت زمان خواهد برد.