خودروی هوندا فیت نخستین بار در سال 2001 بود که توانست توجه طرفداران خودروهای ساب کامپکت را به خود جلب کند و نسل چهارم آن، امروز در نمایشگاه خودروی توکیو 2019 رونمایی شده است. ابعاد کوتاه خودرو در جلو و عقب و خط کمر نسبتاً بالای آن جزء مشخصات اصلی تمام مدل‌های فیت بوده و نسل جدید هم از این قاعده مستثنی نیست، ولی خودرویی که امروز رونمایی شده یک مدل کاملاً جدید است و هوندا می‌گوید آن را در پنج تریم مختلف وارد بازار خواهد کرد. شرکت می‌گوید هوندا فیت را به گونه‌ای طراحی کرده که در بازارهای جهانی مختلف یک مدل استاندارد کوچک باشد. هنوز معلوم نیست که آیا هوندا آن را وارد بازار آمریکا نیز خواهد کرد یا نه.

نسل چهارم هوندا فیت همچنان توانسته میدان دید جلوی فوق العاده مدل قبلی را حفظ و با طراحی جدید ستون جلو خود را از نسل سوم متفاوت کند. در این خودرو هوندا از یک ساختار اتاق سطح مقطعی استفاده کرده که طبق ادعای شرکت، در صورت تصادف قدرت جذب ضربه بیشتری دارد. از سویی دیگر با جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی هوندا سنسینگ، ایمنی این خودرو از همیشه بیشتر شده است. به لطف دوربین دید عریض جلو و هشت سنسور ردیاب آوایی در جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار این خودرو بسیار بهتر از همیشه عمل می‌کند. در نسل جدید هوندا فیت این موارد به صورت استاندارد در همه مدل‌ها عرضه شده‌اند.

رخ نسل جدید هوندا فیت

همان طور که اشاره کردیم، هوندا فیت مدل 2020 در پنج مدل مختلف شامل Basic، Home، Ness، Crosstar و Luxe قرار است وارد بازار شود. این نام‌ها گرچه عجیب هستند، ولی به طور کلی اضافه شدن یک ‌تریم جدید به نام Luxe از نظر ما برای این خودرو یک پیشرفت محسوب می‌شود. در این تریم مواردی مانند روکش صندلی چرمی، تزئینات کرومی روی بدنه و رینگ‌های 16 اینچ به صورت استاندارد عرضه شده‌اند. در تریم کراس استار خودرو ظاهری اسپرت تر داشته و سواری آن نرم‌تر است. جالب است بدانید داخل کابین این مدل شرکت از مواد اولیه دافع آب استفاده کرده است. در مدل Ness از مواد اولیه دافع آب در کابین استفاده شده و با ترکیب رنگ‌های مختلفی قابل سفارش است. از سوی دیگر تریم Home روکش صندلی پارچه‌ای و برخی تجهیزات دیگر دارد که آن را یک رده بالاتر از مدل Basic قرار داده‌اند.

هوندا هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه جدید فیت منتشر نکرده، ولی برخی منابع می گویند نسل جدید هوندا فیت یک نسخه هیبریدی نیز دارد که از پیشرانه e:HEV دو موتوره استفاده می‌کند. بعدها همین سیستم هیبریدی قرار است روی آکورد نیز عرضه شود. در حالی که هنوز شرکت جزئیاتی در مورد سیستم هیبریدی مذکور منتشر نکرده، ولی گفته که این سیستم در آینده تبدیل به سیستم هیبریدی اصلی شرکت خواهد شد.

از سوی دیگر، نسل جدید هوندا فیت اولین مدل این شرکت محسوب می‌شود که از سیستم ارتباطاتی آنبرد Connect استفاده خواهد کرد. به لطف این سیستم مواردی مانند کنترل خودرو از راه دور با تلفن همراه، پشتیبانی اضطراری در تصادفات را به خودرو اضافه می‌کند. همچنین این سیستم خدمات امنیتی نیز داشته و می‌تواند نیروهای امنیتی را در صورتی که اتفاقاتی غیرعادی برای خودرو بیفتد به محل اعزام کند.

هوندا می‌گوید فروش نسل جدید فیت از بهمن ماه شروع می‌شود. البته همان طور که قبلاً اشاره شد هنوز احتمال عرضه این خودرو در بازارهای مختلف مانند آمریکای شمالی هنوز تأیید نشده است. قیمت فروش این خودرو بعداً و نزدیک به زمان ورود به بازار اعلام خواهد شد.