شرکت مرسدس بنز با رونمایی از خودروی مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل 2021 در بازار کراس اورهای پرفورمنس، یک گزینه جدید در کنار مرسدس آ ام گ GLE 63 S بزرگ‌تر در اختیار مشتریان قرار داده است. این کراس اور کوپه جدید شرکت از موتور هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی 4 لیتری شرکت و همچنین استارتر – ژنراتور 48 ولتی EQ Boost استفاده می‌کند.

خروجی‌های سیستم برابر با 603 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور از پیشرانه احتراق داخلی و 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور از سیستم EQ Boost است. خروجی‌ها به کمک گیربکس 9 دنده اتومات در اختیار سیستم دو دیفرانسیل خودرو با دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی قرار می‌گیرند. GLE 63 S کوپه صفر تا صد را می‌تواند در 3.7 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتش روی 280 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

به لطف سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای هوشمند و سیستم پایداری اکتیو این کراس اور پرفورمنس قطعاً در جاده کیفیت سواری فوق العاده ای خواهد داشت. بسته به سرعت و همچنین حالت رانندگی خودرو، سیستم تعلیق هوشمند آن می‌تواند ارتفاع سواری را افزایش یا کاهش بدهد.

راحت‌ترین راه برای تشخیص مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه بدون شک جلوپنجره پان آمریکانای آن با اسلات های عمودی‌اش است. بخش پایینی سپر جلو نیز تغییراتی داشته و شاهد اضافه شدن دریچه‌های مشکی و همچنین یک نوار باریک کرومی هستیم. در عقب، خودرو به یک سپر مشکی با سراگزوزهای ذوزنقه‌ای (دو عدد در هر سمت) و یک دیفیوزر بین آن‌ها مجهز شده است. این کراس اور کوپه روی دو جفت رینگ 22 اینچی مشکی با پره‌های V شکل سوار می‌باشد. به صورت استاندارد خودرو در جلو به دیسک ترمز 15.7 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب مجهز شده و دیسک ترمز سرامیک کربنی به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

داخل کابین، شاهد استفاده از روکش چرم ناپا و تریم فیبر کربنی در جاهای مختلف هستیم که به آن حس و حال اسپرت بخشیده‌اند. در کنسول مرکزی جدید خودرو شاهد اضافه شدن کنترل‌هایی برای سیستم‌های کنترل پایداری، حالت گیربکس دستی و تنظیمات سیستم تعلیق هستیم. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو باید به صفحه‌های نمایش ویژه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX، یک G متر، کرنومتر و همچنین امکان بررسی میزان خروجی قدرت، گشتاور، دمای روغن موتور و دمای روغن گیربکس اشاره کنیم.

شرکت هنوز نگفته این خودروی کراس اور کوپه چه زمانی و با چه قیمتی قرار است وارد بازار شود.