نمایشگاه خودروی توکیو چند روزی می‌شود که کار خود را شروع کرده است و همان طور پیش بینی می‌شد، شاهد رونمایی مدل‌های کانسپت بسیار جذابی در مهم‌ترین رویداد خودرویی جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرفه لکسوس در چهل و ششمین دوره نمایشگاه توکیو، خودروی کانسپت لکسوس LF-30 توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. در واقع لکسوس با این خودروی الکتریکی می‌خواهد پیش نمایشی از خودروهای نسل آتی خود به ما نشان دهد. این خودرو که به جرات یکی از بهترین مدل‌های نمایشگاه امسال است، یک مدل تمام الکتریکی با ظرفیت چهار سرنشین، درهای گالوینگ و یک سقف بزرگ تمام شیشه‌ای می‌باشد.

در نگاه اول لکسوس LF-30 شاید خودروی بزرگی به نظر نرسد، ولی این خودرو با داشتن ابعادی برابر با 5090 میلی متر طول، 1995 میلی متر عرض و 1600 میلی متر ارتفاع خودروی بزرگی بوده و طول بین دو محور بسیار خوبی معادل 3200 میلی متر دارد. این خودرو به دلیل داشتن چهار موتور الکتریکی روی هر چرخ بسیار سنگین بوده و وزنی برابر با 2400 کیلوگرم دارد. به لطف ترکیب موتورها، به انتخاب راننده لکسوس LF-30 می‌تواند دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل باشد.

طراحی کناری لکسوس LF-30

لکسوس LF-30 با داشتن خروجی‌هایی برابر با 536 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور صفر تا صد را در 3.8 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت دارد. چهار موتور الکتریکی مذکور لکسوس LF-30 قدرت مورد نیاز خود را از یک پک باتری 110 کیلووات ساعتی نصب شده روی خودرو تأمین می‌کنند. به خاطر نصب باتری روی کف علاوه بر بهبود مرکز ثقل، هندلینگ خودرو نیز بهتر شده است.

لکسوس می‌گوید کانسپت LF-30 پیش نمایشی از یک لکسوس در سال 2030 است و می‌تواند مطابق چرخه WLTP با یک بار شارژ 500 کیلومتر مسافت طی کند. با خالی شدن باتری، شما حتی نیازی به وصل کردن کابل برق به خودرو نخواهید داشت و لکسوس آن را به پورت شارژ بدون سیم مجهز کرده است.

از مهم‌ترین امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم فرمان steer-by-wire و قابلیت مات کردن شیشه‌های جانبی خودرو اشاره کرد. به دلیل نبود ستون وسط در لکسوس LF-30 ورود و خروج از آن برای سرنشین‌های عقب بسیار راحت‌تر شده است. داخل کابین آینده نگرانه و مدرن این خودرو، صندلی سرنشین جلو به گونه‌ای طراحی شده که ما را به یاد صندلی فرست کلاس هواپیما می‌اندازد و یک صفحه نمایش جلوی وی قرار داد که توسط آن می‌تواند روی بسیاری از قابلیت‌های خودرو کنترل داشته باشد.

سقف شیشه‌ای بالای سر سرنشین‌های عقب دو منظوره بوده و لکسوس از آن با عنوان صفحه نمایش SkyGate یاد می‌کند. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی سرنشین‌ها می‌توانند اطلاعات مختلفی از نویگیشن خودرو گرفته تا ویدیوها را ببینند. سرنشین‌های عقب همچنین با اشاره دست می‌توانند قابلیت‌های مختلف خودرو را کنترل کنند. جذاب‌ترین بخش خودرو بدون شک پهپاد Lexus Airporter است که وسیله‌های شما را از خانه به محفظه بار خودرو می‌تواند منتقل کند!