در میان تمام خودروهای الکتریکی و هیبریدی که طی امروز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی شده‌اند، بدون شک لامبورگینی سیان یکی از بهترین‌هاست. سیان اولین مدل هیبریدی شرکت لامبورگینی بوده و در حالی که تقریباً 8 روز پیش نخستین بار تصاویرش منتشر شد، در فرانکفورت نیز جزء اولین مدل‌هایی بود که رونمایی شدند. البته همزمان با رونمایی تصاویر اطلاعات خاصی در مورد این خودرو منتشر نشده بود. امروز، لامبورگینی همزمان با رونمایی در فرانکفورت بود که اعلام کرد نام واقعی این ابرخودرو سیان FKP 37 می‌باشد.

لامبورگینی سیان

قبلاً نیز چنین ترکیب نام گذاری متشکل از حروف و اعداد را در مدل‌هایی مانند LP 640 دیده بودیم. البته در این مورد خاص، ابرخودروی جدید سیان به افتخار فردیناند کارل پیچ، مدیرعامل سابق فولکس واگن و نوه فردیناند پورشه FKP 37 نام گذاری شده است. سه حرف اول نام وی FKP را تشکیل داده و 37 نیز به سال تولد وی که 1937 میلادی بود اشاره دارد. وی روز 25 آگوست به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داده بود.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا لامبورگینی باید یکی از مهم‌ترین مدل‌های تاریخ خود را به نام فردیناند پیچ، کسی که میراث بزرگی در فولکس واگن و پورشه دارد بکند؟ قضیه اینجاست که اگر فردیناند پیچ تصمیم به خرید شرکت لامبورگینی به عنوان زیرمجموعه فولکس واگن نگرفته بود، احتمالاً لامبورگینی امروز وجود نداشت، یا حداقل به این اندازه موفق نبود. فردیناند پیچ در سال 1998 و زمانی که فولکس واگن لامبورگینی را خرید مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن بود.

از این رو انتخاب نام FKP 37 برای لامبورگینی سیان کاملاً منطقی است. موتور 12 سیلندر خورجینی الکتریکی سازی شده این خودرو 819 اسب بخار قدرت داشته و صفر تا صد را می‌تواند در 2.8 ثانیه پر کند. شرکت فقط 63 دستگاه از این ابرخودرو را خواهد ساخت. برخلاف قیمت 3 میلیون و 600 هزار دلاری تعیین شده برای آن، تمام 63 دستگاه لامبورگینی سیان پیش فروش شده‌اند. از فردا و با گشایش درهای بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرویی آلمان به روی مردم، حداقل شانس این را خواهید داشت که از نزدیک به تماشای جدیدترین ابرخودروی لامبورگینی بنشینید.