اگر به دنبال مدرک بیشتری مبنی بر افزایش روز به روز محبوبیت کراس اورها و شاسی بلندها در بازار هستید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید! خانم ها و آقایان، با تویوتا کرولا کراس مدل 2021 آشنا شوید! خودرویی که در واقعه نسخه کراس اور معروف ترین مدل این برند ژاپنی می باشد و تنها چند ماه بعد از معرفی تویوتا یاریس کراس شرکت آن را رونمایی کرده است.

خودروی تویوتا کرولا کراس مدل 2021 فعلا در تایلند رونمایی و روی پلت فرم TGNA-C شرکت ساخته شده است. در تایلند شرکت آن را در دو مدل هیبریدی و بنزینی خواهد فروخت. خودرو ابعادی برابر با 4460 میلی متر طول، 1825 میلی متر عرض، 1620 میلی متر ارتفاع و 2640 میلی متر طول بین دو محور دارد.

مدل های پایه ویژه بازار تایلند به یک موتور 1.8 لیتری بنزینی با 140 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. این موتور به وسیله یک گیربکس CVT چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. به عنوان یک محصول تویوتا، یک مدل هیبریدی از آن نیز عرضه شده که از ترکیب یک موتور 1.8 لیتری با 98 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 72 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. مدل هیبریدی به یک گیربکس CVT الکتریکی مجهز می باشد.

از دیگر مشخصات فنی این خودرو می توان به سیستم تعلیق جلوی مک فرسون، سیستم تعلیق عقب میله پیچشی، ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ و رینگ های 17 و 18 اینچی مجهز به تایرهای 215/60 و 225/50 اشاره کرد.

چراغ جلوی تویوتا کرولا کراس مدل 2021

از نقطه نظر ظاهری، تویوتا کرولا کراس مدل 2021 هیچ شباهتی به کرولا هاچ بک نداشته و بیشتر به نظر یک نسخه کوچک از تویوتا راوفور می رسد. در بخش جلویی خودرو یک جلوپنجره مشکی در کنار چراغ هایی با طراحی جذاب و زاویه دار و نهایتا چراغ های دیلایت متفاوت دیده می شوند. این کراس اور همچنین به مواردی مانند سپرها، رکاب ها، فلاپ های روی گلگیر و باربند مشکی مجهز می باشد.

برخلاف طراحی بدنه، کابین این خودرو بسیار شبیه به کرولا هاچ بک است. از موارد مهم آن باید به صفحه نمایش لمسی بزرگی که از داشبورد بیرون آمده، صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال و دریچه های سیستم تهویه مشابه با مدل هاچ بک اشاره کنیم.

فروش خودروی تویوتا کرولا کراس مدل 2021 از این ماه در تایلند شروع خواهد شد. در آینده نزدیک تویوتا قصد دارد آن را در بازارهای دیگر نیز عرضه کند، البته شرکت هنوز جزئیاتی در این باره منتشر نکرده است.