کانسپت لکسوس GX Overland به عنوان یکی از محصولات لکسوس کانادا قرار است به زودی در نمایشگاه بین المللی خودروی مونترال رونمایی شود. این شاسی بلند لوکس مختص کمپینگ و آفرود طراحی شده است و به لطف چادری که می‌توانید روی سقف آن نصب کنید هیچ مشکلی بابت جای خواب در طبیعت نخواهید داشت.

این کانسپت مبتنی بر لکسوس GX 460 Executive Package مدل 2020 ساخته شده است. چادر نصب شده روی سقف سایه بان و یک اتاقک دوش نیز داشته و قطعاً در سفرهای کمپینگ می‌تواند بسیار به دردبخور باشد. لکسوس کانادا این خودرو را به رینگ‌های دو رنگ و تایرهای آفرود بزرگ تویو مجهز کرده است. این شرکت همچنین به کمک قطعات مختلف ساخت شرکت Icon، ارتفاع سیستم تعلیق خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. به منظور محافظت بیشتر، شاهد نصب اسکید پلیت های مختلف زیر بدنه و همچنین سنگ پران در کناره‌ها هستیم.

همان طور که در تصاویر می‌توانید ببینید خودرو به رنگ آبی کم رنگ می‌باشد. در بخش عقب همچنین یک تصویر نقشه توپوگرافی روی بدنه خودرو نقش بسته است. در این بخش همچنین شاهد نصب چرخ زاپاس فول سایز هستیم.

داخل کابین کانسپت لکسوس GX Overland تغییرات خیلی زیادی دیده نمی‌شود. صندلی‌ها روکش چرم قرمز داشته و پنل درها با چرم مشکی رنگ روکش شده‌اند. سرنشین‌های صندلی عقب صفحات نمایش مخصوص سرگرمی خود را دارند.

لکسوس کانادا اشاره‌ای به تغییرات فنی روی پیشرانه و گیربکس و سایر موارد نکرده است. این شاسی بلند جذاب به یک موتور هشت سیلندر خورجینی 4.6 لیتری با 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور مجهز می‌باشد. خروجی‌های موتور به کمک یک گیربکس شش دنده اتومات به سیستم چهار چرخ محرک 4WD خودرو ارسال می‌شود. در تصاویر کابین می‌توان دید که این مدل خاص به آپشن Terrain Select و Crawl Control مجهز شده است.

هنوز معلوم نیست که آیا شرکت واقعاً می‌خواهد کانسپت لکسوس GX Overland را وارد خط تولید کند یا نه. البته همان طور که احتمالاً متوجه شده‌اید هیچ یک از قطعات اضافی نصب شده روی این خودرو شرکتی نیستند. بدین معنی که مالکان این خودرو در بازار این قطعات را می‌توانند پیدا کرده و روی خودروی خود نصب کنند.