برای نخستین بار طی چند دهه اخیر، بالاخره شاهد یک نسل جدید از لندرور دیفندر هستیم. همچنین برای اولین بار طی چند دهه اخیر این خودرو قرار است وارد بازار آمریکای شمالی شود. اگر از صبر کردن برای فورد برانکو خسته شده‌اید، جیپ رانگلر را دوست ندارید و فکر می‌کنید مرسدس بنز جی کلاس خیلی گران است، لندرور دیفندر می‌تواند بهترین شاسی بلند آفرود برای شما باشد.

نسل جدید دیفندر تکنولوژی‌های جدید و هوشمند بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است. نسل جدید لندرور دیفندر را با دو پیشرانه دیزلی و یک موتور بنزینی 4 سیلندر توربو و یک پیشرانه شش سیلندر خطی بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم می‌توانید سفارش بدهید. شرکت لندرور گفته که سال 2020 نسخه پلاگین هیبریدی دیفندر جدید را وارد بازار خواهد کرد.

پیشرانه‌هایی متنوع برای نسل جدید لندرور دیفندر

به احتمال زیاد نسل جدید لندرور دیفندر با یکی از دو پیشرانه توربو در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. از سوی دیگر موتور 2 لیتری توربو بنزینی با 296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور به احتمال زیاد در مدل پایه دیفندر برای بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. این پیشرانه را قبلاً روی ایووک، جگوار E-Pace و حتی نسخه پلاگین هیبریدی رنج رور دیده بودیم. قوی ترین نسخه نسل جدید لندرور دیفندر به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی با یک موتور مغناطیسی دائمی الکتریکی و یک پک باتری لیتیم یونی مجهز است. روی هم رفته این پیشرانه 394 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و صفر تا صدی برابر با 5.7 ثانیه در دیفندر 90 و 5.8 ثانیه در دیفندر 110 دارد. تمام نسخه‌های پیشرانه به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک مجهز هستند.

پلت فرم نسل جدید لندرور دیفندر

همان طور که حدس زده‌اید، گیربکس مذکور خروجی‌های پیشرانه‌ها را در تمامی مدل‌ها به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. یک جعبه دنده کمکی دو سرعته استاندارد سیستم دو دیفرانسیل خودرو را تقویت کرده و جالب است بدانید نسل جدید لندرور دیفندر به سیستم Terrain Response 2 رنج رور و همچنین دیفرانسیل مرکزی قفل شونده دستی و دیفرانسیل عقب قفل شونده خودکار مجهز می‌باشد. با خرید آپشن سیستم تعلیق بادی بدون شک می‌توانید دیفندر جدید خود را به یک ابرخودروی آفرود تبدیل کنید.

آفرودری قدرتمند

این سیستم تعلیق با ارتفاع قابل تنظیم در رنج رور و دیسکاوری شاید چیز جدیدی نباشد، ولی ارائه آن روی نسل جدید لندرور دیفندر بدون شک می‌تواند بالانس بسیار خوبی از توانایی‌های آفرود بالا و راحتی سواری در جاده را به راننده ارائه کند. سیستم تعلیق بادی مذکور در بالاترین تنظیم خود 292 میلی متر ارتفاع از سطح زمین دارد. زاویه‌های حمله، شکست و فرار در این خودرو به ترتیب 38، 28 و 40 درجه بوده که دو عدد آخر در قیاس با زاویه شکست 22.6 و زاویه فرار 37 درجه جیپ رانگلر روبیکون Unlimtied بسیار بهتر می‌باشد. نسل جدید لندرور دیفندر همچنین داخل آب نیز دست برتری داشته و حداکثر عمقی که داخل آن می‌توانید با این خودرو رانندگی کنید 900 میلی متر می‌باشد که در قیاس با 762 میلی متر رانگلر بسیار بهتر است.

سه رخ عقب نسل جدید لندرور دیفندر

تکنولوژی‌های مدرن

به روزرسانی آنلاین نرم افزارهای خودرو و ارائه سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Pivi Pro نسل جدید لندرور دیفندر را به خودرویی بسیار مدرن تبدیل کرده است. ماهیت همیشه روشن این سیستم اطلاعات سرگرمی بدین معنی می‌باشد که به محض روشن شدن موتور خودرو، سیستم از طریق صفحه نمایش 10 اینچی آماده به کار است. لندرور ادعا می‌کند در این سیستم اطلاعات سرگرمی جدید رابط کاربری و تجربه کاربری بسیار بهتر شده و کار با آن بسیار راحت‌تر خواهد بود. شاید برای خیلی‌ها سیستم اطلاعات سرگرمی داخل یک لندرور دیفندر خیلی مهم نباشد، ولی بدون شک ارائه چنین سیستمی روی خودرو در افزایش جذابیت‌های آن نقش پررنگی خواهد داشت.

دیفندر 110 به عنوان یکی از اولین نسخه‌هایی که وارد بازار خواهد شد در دو ترکیب 5 و 7 سرنشین قابل سفارش بوده و دیفندر 90 نیز ظرفیت شش سرنشین را دارد. هر دو خودرو را می‌توانید با صندلی نیمکتی جلو سفارش بدهید. شرکت لندرور برای این که دیفندر جدید در رقابت با جیپ کم نیاورد، این خودرو را بسیار پرزرق و برق طراحی کرده است. در همین راستا نسل جدید لندرور دیفندر کابینی فوق العاده قابل سفارشی سازی دارد. روی هم رفته 170 مورد آپشن، تجهیزات و تزئینات برای این خودرو قابل سفارش هستند و شرکت 4 پکیج آماده را برای آن ارائه خواهد کرد.

کابین نسل جدید لندرور دیفندر

از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به اسنورکل، باربند، نردبان و محافظ بدنه اشاره کنیم. پکیج Adventure مواردی مانند یک مخزن 6.5 لیتری آب با شلنگ و دوش، یک کمپرسور باد و یکی دو مورد دیگر را به خودرو اضافه می‌کند. دیگر پکیج‌های ارائه شده به ترتیب کانتری و اربن نام دارند و هر یک موارد مختلفی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

دیفندر 110 پنج در از بهار سال 2020 با قیمت پایه 49 هزار و 900 دلاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد. لندرور هنوز قیمت دیفندر 90 سه در را هنوز اعلام نکرده، ولی گفته که این خودرو نیز سال آتی قرار است وارد نمایندگی‌های شرکت شود.