بعد از رونمایی نسل جدید شورولت سیلورادو با مدل سال 2019، اکنون نوبت شاسی بلندهای بزرگ شورولت رسیده تا پوست عوض کنند. خانم‌ها و آقایان، این شما و این نسل جدید شورولت سابربن و تاهو مدل 2021!

در طراحی ظاهری نسل جدید این دو خودرو به میزان زیادی از طراحی بدنه جنجالی سیلورادو الهام گرفته شده است. در جلو و عقب خودروها به صورت استاندارد به چراغ‌های LED و رینگ‌های 18 اینچی مجهز هستند. در زمان ورود به بازار هر دو مدل در 9 رنگ بدنه مختلف قابل سفارش هستند و اگر فکر می‌کنید ابعادشان بزرگ‌تر شده، کاملاً حق با شماست، چون واقعاً این اتفاق رخ داده است. طول بین دو محور نسل جدید سابربن تقریباً 10 سانتی متر بیشتر شده و طول بدنه‌اش نیز رشدی حدوداً 3 سانتی متری داشته است. ابعاد بدنه نسل جدید تاهو بزرگ‌تر هم شده‌اند و شاهد افزایش 12 سانتی متری طول بین دو محور و تقریباً 16 سانتی متری بدنه آن هستیم.

نسل جدید این دو شاسی بلند بزرگ شورولت از نظر پلت فرم هم به روز شده‌اند. شورولت سابربن و تاهو جدید روی یک پلت فرم جدید ساخته شده‌اند و از یک سیستم تعلیق چند میله‌ای مستقل در عقب بهره می‌برند. این موضوع شاید بهترین خبر در مورد نسل جدید شورولت سابربن و تاهو برای طرفداران این خودروها باشد، چرا که نتیجه آن سواری نرم‌تر و راحت‌تر برای همه سرنشین‌ها خواهد بود. شرکت دو آپشن سیستم کنترل سواری مغناطیسی و سیستم تعلیق هوشمند بادی را برای هرچه بهتر کردن سواری خودرو ارائه کرده است. به لطف پلت فرم جدید خودروها، ارتفاع بار آن‌ها کم‌تر شده و همین موضوع فضای بار و کابین را به میزان زیادی افزایش داده است.

نمای کناری نسل جدید شورولت سابربن

به لطف سیستم تعلیق مستقل عقب و افزایش طول بین دو محور، فضای کابین بسیار جادارتر از همیشه می‌باشد. در مدل کوچک‌تر تاهو، فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌ها 66 درصد رشد داشته است. روی هم رفته شورولت تاهو جدید 3480 لیتر فضای بار دارد. گرچه نسل فعلی شورولت سابربن مشکلی به نام فضای بار نداشت، ولی جالب است بدانید نسل جدید آن 19 درصد فضای بار بیشتر در عقب و در کل 4100 لیتر فضای بار دارد. در مورد فضای سرنشین همین قدر باید بدانید که سرنشین‌های ردیف سوم تاهو در نسل جدید این خودرو 25 سانتی متر فضای پای بیشتری دارند. فضای پای سرنشین‌های ردیف دوم و سوم نسل جدید شورولت سابربن نیز هر یک 5 سانتی متر بیشتر شده‌اند. صندلی‌های ردیف دوم هر دو مدل کشویی هستند تا دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم راحت‌تر باشد.

میزان تکنولوژی‌ها و تجهیزات ارائه شده روی هر دو خودرو بیشتر شده است. داخل کابین هر یک 5 عدد صفحه نمایش شامل یک صفحه نمایش 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی خواهید یافت. شرکت می‌گوید این صفحه نمایش در سگمنت خود بزرگ‌ترین می‌باشد. یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال به صورت آپشن ارائه شده و در کنار آن، شاهد یک صفحه نمایش هدآپ بزرگ و دو صفحه نمایش 12.6 اینچی روی پشت سری‌های صندلی جلو هستیم.

از نظر تجهیزات ایمنی و آسایش هر دو خودرو به بیش از 30 مورد آپشن مختلف مجهز شده‌اند. اگر از کنار مواردی مانند ایربگ ها بگذریم، تجهیزات مدرن‌تری مثل ترمز اضطراری خودکار روی تمام مدل‌های نسل جدید شورولت سابربن و تاهو به صورت استاندارد وجود دارد. سیستم‌های هشدار تصادف، دوربین‌ها، هشدار عابر پیاده جلو و عقب و آپشن های ایمنی مختلف دیگری نیز قابل سفارش هستند.

خانواده پیشرانه‌های این خودروها نیز تغییراتی داشته است. موتور نام آشنای 8 سیلندر خورجینی 5.3 لیتری به صورت استاندارد همچنان روی دو خودرو عرضه شده و هنوز همان 355 اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. موتور هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری 420 اسب بخاری نیز برای سابربن و تاهو جدید قابل سفارش است. شورولت یک پیشرانه 3 لیتری توربودیزل شش سیلندر خطی دورامکس برای نخستین بار روی این خودروها ارائه کرده که 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تمام پیشرانه‌ها به یک گیربکس ده دنده اتومات متصل هستند. آمار مصرف سوخت دو خودرو هنوز اعلام نشده است.

خبری از قیمت گذاری رسمی هم نیست و فعلاً همین قدر می‌توانیم به شما بگوییم که شرکت یک ‌تریم جدید به نام‌های کانتری برای هر دو خودرو ارائه کرده است. مدل پرمیر نسل فعلی شورولت سابربن قیمتی برابر با 69 هزار و 795 دلار دارد، بنابراین می‌توان گفت که قیمت ‌تریم جدید های کانتری بالای 70 هزار دلار خواهد بود. شورولت گفته از اواسط سال آینده قصد دارد نسل جدید شورولت سابربن و تاهو را روانه نمایندگی‌های خود کند.