بعد از رونمایی نسل جدید فیات 500 الکتریکی می‌شد حدس زد که این شرکت به زودی نسخه هاچ بک این خودرو را هم معرفی خواهد کرد و امروز، این اتفاق بالاخره افتاده است.

دقیقاً مانند مدل کانورتیبل، این نسخه الکتریکی فیات 500 جدید در ابتدا در نسخه ویژه La Prima روانه بازار خواهد شد. این خودرو به یک سانروف پانوراما مجهز بوده و در سه رنگ بدنه سبز، خاکستری متالیک و آبی قرار است فروخته شود.

نسخه هاچ بک نسل جدید فیات 500 الکتریکی به تجهیزات استانداردی مانند چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، تزئینات کرومی و روکش چرم صندلی‌های و داشبورد مجهز خواهد بود.

پیشرانه الکتریکی این خودرو از یک پک باتری 42 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی 116 اسب بخاری استفاده کرده و ظرفیت پیمایش رسمی آن مطابق چرخه WLTP حدوداً 320 کیلومتر است. صفر تا صد را این خودرو در 9 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتش روی 150 کیلومتر بر ساعت محدود می‌باشد.

کابین نسل جدید فیات 500 الکتریکی

نسخه هاچ بک نسل جدید فیات 500 الکتریکی همچنین به یک سیستم شارژ سریع 85 کیلوواتی مجهز شده و 80 درصد ظرفیت باتری آن را در 35 دقیقه می‌توانید با استفاده از یک شارژر سریع پر کنید.

این خودروساز ایتالیایی دو راهکار شارژ خانگی برای مشتریان خود ارائه کرده است؛ اولی یک سیستم به نام easyWallbox است که به راحتی می‌توان آن را به یک پریز خانگی متصل کرد. توان شارژ سیستم کیلووات است. این سیستم را همچنین می‌توان به توان 7.4 کیلوواتی هم ارتقا داد و ظرف حدوداً شش ساعت باتری خودرو را به طور کامل شارژ کرد.

نسخه هاچ بک نسل جدید فیات 500 الکتریکی اولین مدل در سگمنت خود است که از قابلیت رانندگی خودکار سطح 2 بهره می‌برد. این خودرو همچنین نخستین مدل فیات کرایسلر محسوب می‌شود که به سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect 5 با صفحه نمایش 10.25 اینچی متصل است.

ثبت سفارش خودرو شروع شده و قیمت پایه آن در ایتالیا با احتساب سیستم easyWallbox از 34 هزار و 900 یورو شروع می‌شود.