شرکت های ژاپنی همیشه در میان خودروسازها دنیا جزء خلاق ترین ها بوده اند. آخرین نوآوری شرکت هوندا می تواند یک مثال بسیار خوب برای همین موضوع باشد.

هوندا دیروز از جدیدترین محصول خود به نام کوروماکو که مخصوص فیلترهای هوای کابین خودروهای هوندا طراحی شده رونمایی کرده است. این ماسک خودرویی روی فیلتر هوای کابین نصب می شود و به مانند یک ماسک صورت انسانی، از پخش شدن ویروس ها پیش گیری می کند. در حالی که چند وقتی است سویه ای جدید از ویروس کرونا در برخی کشورها کشف شده، پاندمی ویروس کرونا هنوز خیال تمام شدن ندارد و این خلاقیت شرکت ژاپنی هوندا قطعا می تواند به پایان پاندمی کمک کند.

این محصول جدید هوندا، کوروماکو چگونه کار می کند؟ هوندا می گوید این محصول ذرات ویروسی را توسط سطح مخصوص خود جذب کرده، شکل ویروس را عوض می کند و در طول این پروسه ویروس کاملا آسیب می بیند. این تکنولوژی از راه حل واکنش شیمیایی زینک فسفات استفاده می کند. از شیوه معمولا برای جلوگیری از زنگ زدن بدنه خودروها استفاده می شود.

فیلتر ویروس کرونا شرکت هوندابرخلاف فیلترهای  CN95 ارائه شده توسط خودروسازهای دیگر مانند جیلی، که از ورود ویروس ها و دیگر ذرات بزرگ تر از 0.3 میکرون جلوگیری می کنند، کوروماکو در واقع ذرات موجود داخل کابین را نیز از بین می برد. مثلا اگر برای خرید به یک سوپرمارکت رفته و ویروس را روی دستان یا لباس خود دارید، این فیلتر می تواند آن را از بین ببرد.

هوندا می گوید کوروماکو می تواند 99.8 درصد ذرات ویروس شناور داخل خودرو را ظرف 15 دقیقه از زمان شروع تصفیه هوای کابین نابود کند. از طرفی دیگر، ویروس های موجود روی سطوح ظرف 24 ساعت از بین می روند. نکته ای که باید ذکر شود این که کوروماکو یک محصول مصرفی بوده و هر 15 هزار کیلومتر باید آن را تعویض کنید.

کوروماکو ابتدا قرار است برای خودروی کوچک شهری هوندا ان باکس به قیمت 6400 ین (61 دلار) عرضه شود. بعدها قرار است این محصول برای محصولات دیگر شرکت هوندا نیز عرضه شود.