آلمان‌ها امروز از نسل جدید خودروی فولکس واگن اطلس کراس اسپرت مدل 2020 به عنوان نسخه‌ای کوتاه‌تر، خوابیده‌تر و البته شیک‌تر از شاسی بلند سایز متوسط فولکس واگن اطلس رونمایی کرده‌اند.

از نظر ابعاد، اطلس کراس اسپرت 7.1 سانتی متر کوتاه‌تر از اطلس بوده و 5.8 سانتی متر ارتفاع کم‌تری در مقایسه با آن دارد. البته طول بین دو محور هر دو خودرو کاملاً مشابه هم بوده و به لطف همین مورد، کراس اسپرت 3165 لیتر فضای سرنشین و 1141 لیتر فضای بار دارد. در صورت خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها این عدد به 2203 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

از نظر ظاهری، کراس اسپرت به لطف ستون عقب زاویه دارتر، ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به اطلس دارد. در بخش عقب همچنین شاهد چراغ‌های جدید و یک سپر عضلانی هستیم که نمایی خاص به این قسمت بخشیده است. تزئینات کرومی روی بخش‌های پایینی بدنه، سپر عقب و پنجره‌ها نیز به این موضوع کمک شایانی می‌کنند.

نمای بالای فولکس واگن اطلس اسپرت مدل 2020

جالب این که مدل‌های آر لاین این خودرو به سپرهایی عضلانی‌تر مجهز شده‌اند و با تزئینات کرومی و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی خود ظاهری بسیار اسپرت دارند. به طور کلی، فولکس واگن اطلس کراس اسپرت مدل 2020 ظاهری شیک‌تر و زیباتر از شاسی بلند اطلس دارد که مبتنی بر آن ساخته شده است.

داخل کابین، یک فرمان جدید، دوخت متضاد روی پنل درها و روکش صندلی‌ها نظر ما را به خود جلب می‌کند و تجهیزات تکنولوژیکی جدیدی مانند شارژ بی سیم موبایل در این خودرو وجود دارد. خریدارانی که ابایی از خرج کردن پول بیشتر روی این خودرو ندارند می‌توانند آپشن فرمان و صندلی عقب گرم شو، صندلی‌های جلوی تهویه دار، آفتابگیرهای عقب و سیستم صوتی فندر با 12 بلندگو را نیز سفارش بدهند.

روی این خودرو همچنین امکانات و سیستم‌های شبکه Car-Net فولکس واگن نیز ارائه شده که از طریق اپلیکیشن موبایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مالکان با کمک این اپلیکیشن می‌توانند از راه دور خودرو را روشن و خاموش کرده، درها را باز یا قفل کنند، بوق بزنند، چراغ‌ها را روشن و خاموش کنند، مختصات آخرین محل پارک شده را بیابند و وضعیت خودرو مانند میزان سوخت باقیمانده، میزان کارکرد و وضعیت باز و بسته بودن درها و پنجره‌ها را چک کنند. علاوه بر این، هات اسپات سیستم Car-Net فولکس واگن می‌تواند به صورت لحظه‌ای چهار دستگاه را با سرعت 4G LTE به اینترنت متصل کند.

در میان سیستم‌های کمکی رانندگی ارائه شده روی خودرو، دو مورد سیستم کمکی ترافیک و صفحه نمایش دینامیک علایم جاده جدید هستند. سیستم کمکی ترافیک از یک دوربین و رادار جلو برای حفظ فاصله از خودروی جلویی استفاده کرده و با دو سیستم کروز کنترل هوشمند و سیستم کمکی حفظ مسیر همکاری می‌کند. سیستم دوم همان طور که از نامش پیداست، محدودیت‌های سرعت، مناطق عبور ممنوع و سایر علایم را می‌تواند به راننده نشان بدهد.

شرکت فولکس واگن فعلاً دو پیشرانه برای این خودرو عرضه کرده است. اولی یک موتور شش سیلندر خورجینی 276 اسب بخاری و دومی یک پیشرانه 4 سیلندر توربو بنزینی 235 اسب بخاری است. هر دو موتور به یک گیربکس هشت دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل 4Motion شرکت مجهز خواهند شد. فولکس واگن می‌گوید نسخه مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی در صورت تجهیز شدن به پکیج V6 Towing توان بکسلی معادل 2268 کیلوگرم دارد.

جزئیات قیمتی فولکس واگن اطلس کراس اسپرت مدل 2020 نزدیک به زمان ورود خودرو به بازار اعلام خواهد شد. شرکت گفته این شاسی بلند کوپه را بهار سال آینده وارد بازار خواهد کرد.