شرکت بی وای دی که به عنوان بزرگ ترین سازنده خودروهای الکتریکی چینی شناخته می شود، در میان محصولات خود انواع مدل های احتراق داخلی را نیز داشته و جدیدترین آن ها، شاسی بلند بی وای دی سونگ پلاس می باشد که هفته پیش رونمایی شده است.

این خودرو اخیرا طی مراسمی در چنگدو رونمایی شده و طبق اعلام شرکت، طراحی جدید، قدرت بسیار و راحتی سواری فوق العاده ای را برای خریداران به ارمغان آورده است. طبق ادعای بی وای دی، این شاسی بلند جدید اولین کابین با ترکیب رنگ گرادینت تولید انبوه دنیا، اولین پنل دیجیتال تعامل هوشمند برای سرنشین ها و اولین پشت سری های شناور یک تکه ای را داشته و از سوی دیگر نخستین خودروی شرکت مجهز به موتور جدید 1.5TI بی وای دی است.

شاسی بلند بی وای دی سونگ پلاس 4705 میلی متر طول، 1890 میلی متر عرض، 1680 میلی متر ارتفاع و 2765 میلی متر طول بین دو محور دارد. با این ابعاد خودرو وارد سگمنتی بسیار پر رقیب شده و مزیت اصلی اش در این میان ارائه تجربه سواری بسیار راحت است.بی وای دی سونگ پلاس

تیم طراحی بی وای دی می گوید در طراحی این شاسی بلند از کانسپت روح اژدها استفاده کرده اند که ترکیبی از ظاهر شیک خودروهای سدان و پویایی قدرتمند شاسی بلندهاست. در طراحی جلوپنجره بزرگ خودرو از المان های باستانی زرهی چینی استفاده شده و از دیگر موارد قابل توجه این بخش می توان به کاپوت دراز یک تکه، خط کمر چین خورده و چراغ های ترمز 1011 میلی متر اسکای لاین اشاره کرد.

داخل کابین، شاسی بلند بی وای دی سونگ پلاس از یک کانسپت طراحی شناور، یک تریم رنگی گرادینت با ترکیب مشکی و قهوه ای و چرم جیر اعلا و بسیار موارد دیگر بهره می برد. شرکت می گوید کابین خودرو بسیار جادار بوده و صندلی های ردیف دوم آن در حد صندلی های بیزینس کلاس هستند. پشتی صندلی های ردیف دوم قابلیت خم شدن 28 درجه ای را دارند. فضای بار 574 لیتر بوده و در صورت خواباندن صندلی های عقب به 1477 لیتر می رسد.

قدرت خودرو از موتور جدید 1.5TI توربو 4 سیلندر با 182 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور تامین می شود. قدرت و گشتاور در مقایسه با نسل قبلی این موتور 20 درصد بیشتر شده و در عین حال، شاهد کاهش 15 درصدی مصرف سوخت هستیم. بخشی از این کاهش مصرف سوخت به لطف استفاده از گیربکس جدید هفت دنده دو کلاچه به دست آمده است.

کابین بی وای دی سونگ پلاس

از نظر تکنولوژی، شاسی بلند بی وای دی سونگ پلاس به مواردی مانند سیستم ارتباطی هوشمند DiLink 3.0 با قابلیت آپدیت آنلاین و پشتیبانی از NFC برای کنترل خودرو از راه دور اشاره کرد.

نهایتا، این شاسی بلند جدید به سیستم کمکی رانندگی هوشمند DiPilot با 20 قابلیت مختلف از جمله کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از لاین، دوربین 360 درجه پانوراما و سیستم تصویربردار هولوگرافیک مجهز است.

قیمت این خودرو در چین بین 17 تا 21 هزار دلار متفاوت خواهد بود.