پس از چندین بار انتشار تصاویر جاسوسی و در شرایطی که شرکت حتی یک تصویر تیزر از آن منتشر نکرد، رنو کپچر روز گذشته با ابعادی نسبتاً بزرگ‌تر و یک طراحی الهام گرفته از نسل جدید رنو کلیو رونمایی شد. این کراس اور جذاب که روی نسل جدیدی از پلت فرم CMF-B شرکت ساخته شده، در مقایسه با نسل قبلی خود 85 درصد جدید محسوب می‌شود. نسل جدید کپچر همچنین سبک‌تر از قبل شده، آیرودینامیک بهتری دارد، کابین آن ساکت‌تر است و مصرف سوخت نیز کم‌تر می‌باشد.

آیا رنو کپچر جدید بزرگ‌تر شده است؟

این کراس اور جدید 11 سانتی متر طولانی‌تر از مدل فعلی بود و در نتیجه این افزایش طول بدنه، 2 سانتی متر طول بین دو محور آن نیز بیشتر شده است. بسته به تریم انتخابی، خودرو به رینگ‌های تا 18 اینچی سوار شده و به چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب مجهز خواهد بود. در زمان ورود به بازار، روی هم رفته 11 رنگ بدنه، 4 رنگ متضاد سقف و 3 پکیج سفارشی سازی ارائه می‌شود که نهایتاً، 90 نوع طرح بندی رنگی مختلف را برای آن فراهم می‌کند. رنو می‌گوید این رکورد در سگمنت کپچر مختص آن‌ها می‌باشد.

ظاهری شبیه به رنو کولئوس

رنو کپچر جدید همان چراغ‌های LED روز روشن C شکل خود را حفظ کرده و به زیبایی هرچه تمام، این چراغ‌ها داخل سپر جای گرفته‌اند. چراغ‌های عقب نیز شکل طراحی مشابهی داشته و در کنار خطوط کرومی موجود روی پنل های کناری عقب، ظاهری خاص به کپچر جدید بخشیده‌اند. مشتری امکان سفارش باربند یا سانروف را خواهد داشت.

رنو کپچر نارنجی

کابینی از جنس آینده

اگر نسل جدید کلیو را دیده باشید، طراحی کابین رنو کپچر جدید نباید خیلی شما را متعجب کند. در طراحی داشبورد یک صفحه نمایش عمودی بزرگ بسیار به چشم می زند و دقیقاً زیر آن، مجموعه‌ای از دکمه‌ها قرار گرفته که بخش‌های مختلفی را کنترل می‌کنند. یک تفاوت بزرگ بین طراحی کابین کپچر جدید و رنو کلیو اصطلاحاً Flying Console نام دارد. این بخش در واقع به طراحی شیب دار دسته دنده گفته می‌شود که هم به جهت ارتقای ارگونومی کابین و هم آزاد کردن فضای ذخیره سازی بیشتر پشت دسته دنده انجام شده است. امکان سفارش یک محفظه شارژ بی سیم گوشی تلفن همراه برای این بخش وجود دارد.

فضای بار رنو کپچر جدید برابر با 536 لیتر می‌باشد که رنو می‌گوید در کلاس خود بالاترین عدد است. علاوه بر آن، 27 لیتر فضای بار اضافی در بخش‌های مختلف کابین وجود دارند. آپشن سیستم صوتی بوز یک ساب ووفر اضافی به فضای بار اضافه می‌کند، ولی به دلیل نصب آن در سمت راست قسمت بار، فضای بار رنو کپچر جدید کاهش پیدا نمی‌کند.

پیشرانه‌های متنوع برای رنو کپچر

از نظر پیشرانه‌های موجود، رنو کپچر مدل 2020 با دو موتور بنزینی 1 و 1.3 لیتری با خروجی قدرت بین 100 تا 155 اسب بخاری قابل سفارش خواهد بود. اگر موتور دیزل دوست دارید، رنو یک پیشرانه 1.5 لیتری dCi در دو نسخه 95 و 115 اسب بخاری برایتان در نظر گرفته است. بسته به موتور انتخابی، دو گیربکس دستی 5 و 6 دنده و یک جعبه دنده دو کلاچه 7 دنده اتومات قابل ارائه هستند.

مهم‌تر از همه، از سال 2020 شرکت رنو می‌خواهد یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با 45 کیلومتر ظرفیت پیمایش الکتریکی روی نسل جدید رنو کپچر ارائه نماید. این پیشرانه که E-Tech نام دارد از تکنولوژی‌های جدید بسیار زیادی بهره می‌برد و رنو امیدوار است به کمک آن، بتواند فروش کپچر را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.