شرکت بی ام و امروز با رونمایی از دو مدل جدید تنوع محصولات پرفورمنس خود را بیش از پیش کرده است. این دو مدل در واقع بی ام و X6 M و X5 M هستند که هر دو آپشن پکیج کامپتیشن را هم دارند. این دو خودرو که روی نسل سوم X5 و X6 ساخته شده‌اند در مقایسه با نسخه‌های استاندارد بسیار خاص‌تر می‌باشند. خیلی ساده بخواهیم آن‌ها را با نسخه‌های استانداردشان مقایسه کنیم می‌توان گفت که بی ام و X6 M و X5 M لوکس‌تر و زیباتری بوده و تکنولوژی‌ها و البته، قدرت بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد خود دارند.

هر دو مدل X6 M و X5 M از همان پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو و سیستم دو دیفرانسیل xDrive استفاده می‌کنند. در مدل استاندارد M خروجی‌های پیشرانه 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. به عبارتی دیگر، خروجی‌های پیشرانه استاندارد در این مدل‌ها 33 اسب بخار بیشتر شده و به لطف همین، X6 M و X5 M صفر تا صد را در 3.8 ثانیه می‌توانند پر کنند. در مدل M کامپتیشن این افزایش قدرت بیشتر هم شده است.

بی ام و X6 M و X5 M

X6 M کامپتیشن و X5 M کامپتیشن از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی خود 617 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. گشتاور این مدل‌ها دست نخورده باقی مانده و همان 750 نیوتن متر مدل استاندارد است. با کمک گیربکس هشت دنده اتومات که روی مدل‌های M استاندارد نیز عرضه شده، X6 M و X5 M کامپتیشن صفر تا صد را در 3.7 ثانیه می‌توانند پر کنند و حداکثر سرعت آن‌ها به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در صورت سفارش پکیج ام درایور حداکثر سرعت به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد. کسانی که این پکیج را سفارش بدهند همچنین دعوت نامه برای حضور در یکی از مدارس رانندگی مرکز پرفورمنس بی ام و برای آموزش رانندگی مسابقه‌ای دریافت خواهند کرد.

ولی سرعت تنها چیزی نیست که این مدل‌های M جدید را از مدل‌های استانداردشان جدا می‌کند. مهندسان بی ام و و شاخه M به طور کلی سیستم تعلیق آن‌ها را تغییر داده و سیستم تعلیق هوشمند M و سیستم Active Roll Stabilization را روی آن‌ها نصب کرده‌اند. ترمزها نیز بزرگ‌تر شده‌اند و شاهد نصب دیسک‌های 395 میلی متری با کالیپرهای شش پیستون در جلو و دیسک‌های 380 میلی متری در عقب هستیم. هر دو مدل X6 M و X5 M به رینگ‌های ام اسپرت 21 اینچی مجهزند. راننده پشت فرمان این دو خودرو از سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس یکی را به دلخواه می‌تواند انتخاب کند.

شرکت بی ام و طراحی بدنه و کابین هر دو مدل X6 M و X5 M را با عناصر M شامل جلوپنجره‌های با تزئینات خاص، آینه بغل‌های آیرودینامیک، دریچه‌های ورودی هوای بزرگ، دوخت روکش صندلی‌های به رنگ M، نورپردازی پادری‌ها و برخی موارد دیگر متفاوت از مدل‌های استاندارد این دو خودرو کرده است. به مانند مدل‌های استاندارد خود، بی ام و X6 M و X5 M هر دو به سیستم Live Cockpit Professional و آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive مجهز هستند. صفحه نمایش روی داشبورد اندازه‌ای برابر با 12.3 اینچ دارد.

لیست آپشن های ارائه شده برای این دو کراس اور قدرتمند که همزمان با آغاز فروش در بهار 2020 قابل سفارش خواهند بود بسیار پر و پیمان است. مدل پایه X5 M قیمتی برابر با 105 هزار دلار دارد و قیمت پایه X5 M کامپتیشن از 114 هزار دلار شروع می‌شود. اندکی X6 M اندکی گران‌تر بوده و قیمت پایه‌اش از 108 هزار و 600 دلار شروع می‌شود. نسخه کامپتیشن آن نیز قیمت پایه‌ای معادل 117 هزار و 600 دلار دارد.