ما مدت بسیار طولانیست که منتظر رونمایی نسخه تولیدی خودروی الکتریکی لوسید ایر هستیم. نخستین بار دسامبر سال 2016 بود که اولین اخبار در مورد سدان الکتریکی لوکس شرکت کالیفرنیایی لوسید منتشر شده و در حالی که تنها چند ماه تا ورود این خودرو به بازار باقی مانده، لوسید نخستین تصاویر و جزئیات فنی مدل نهایی را منتشر کرده است.

اعداد مربوط به بخش فنی و پرفورمنس این خودرو قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. شرکت لوسید البته ادعاهای زیادی برای سدان ایر دارد و می گوید این خودرو استانداردهای جدیدی از نظر خلاقیت، پرفورمنس، لوکس بودن و دوام در سگمنت خودروهای الکتریکی ایجاد خواهد کرد.

بیایید ابتدا نگاهی به قوی ترین مدل این خودرو بیندازیم. با 169 هزار دلار، شما می توانید نسخه Dream Edition این خودرو را که به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت حدودا 1080 اسب بخاری و سیستم دو دیفرانسیل مجهز است را خریداری کنید.

با این ترکیب فنی، لوسید ایر دریم ادیشن صفر تا صد را در 2.5 ثانیه پر می کند، حداکثر سرعتی برابر با 270 کیلومتر بر ساعت دارد و با رینگ های 21 اینچی و 19 اینچی خود به ترتیب 750 و 810 کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد. پک باتری 113 کیلووات ساعتی این خودرو با شارژر DC سریع می توانید با هر دقیقه شارژ، نیروی مورد نیاز برای تا 30 کیلومتر رانندگی را در اختیار شما قرار دهد. به عبارت دیگر، با 20 دقیقه شارژ شما می توانید مسافتی تا حدودا 500 کیلومتر را طی کنید که این موضوع لوسید ایر را به سریع ترین خودروی برقی دنیا از نظر سرعت شارژ تبدیل می کند.

مدل بعدی که جایگاهی پایین تر از دریم ادیشن دارد لوسید ایر گرند تورینگ است که احتمالا اواسط سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. این خودرو با قیمت 139 هزار دلاری خود 832 کیلومتر ظرفی پیمایش دارد که در نوع خود فوق العاده است. خروجی قدرت این خودرو نیز حدودا 800 اسب بخار می باشد. مدل لوسید ایر تورینگ قدرتی برابر با حدودا 620 اسب بخار داشته و ظرفیت پیمایش آن 650 کیلومتر است. باید اشاره کنیم که تمام سه مدل این سدان جذاب به سیستم شارژ سریع مجهز هستند.

کابین لوسید ایر

هنوز اطلاعات نهایی مدل پایه لوسید ایر منتشر نشده، ولی شرکت قول داده این خودرو هنگام ورود به بازار در سال 2022 قیمتی زیر 80 هزار دلاری خواهد داشت.

چه اطلاعات دیگری در مورد لوسید ایر می توانیم به شما بدهیم؟ این خودرو با داشتن ضریب درگ 0.21 آیرودینامیک ترین خودروی لوکس دنیاست. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، ضریب درگ تسلا مدل اس و واکسهال کالیبرا به ترتیب 0.24 و 0.26 می باشد. لوسید همچنین می گوید سدان ایر با داشتن 202 لیتر فضای بار، بزرگ ترین صندوق را در میان خودروهای الکتریکی دنیا دارد.لوسید ایر

همان طور که در تصویر دیده می شود، طراحی کابین بسیار مینیمالیستی بوده و جالب توجه ترین بخش آن صفحه نمایش خمیده 34 اینچی 5K نصب شده در جلوی راننده و همچنین پنل تاشو بین راننده و سرنشین می باشد که لوسید از آن با عنوان Pilot Panel یاد می کند. خوشبختانه لوسید برخی دکمه های فیزیکی مخصوص سیستم تهویه مطبوع روی داشبورد نصب کرده است.

با سیستم کنترل صوتی آمازون الکسا تقریبا همه قابلیت های این خودرو را می توانید با دستورات صوتی کنترل کنید. لوسید ایر همچنین یک سیستم کمکی رانندگی پیشرفته بهره گرفته از 32 سنسور مختلف دارد.

شرکت لوسید این خودرو را در خط تولید خود واقع در کاسا گرند ایالت آریزونا تولید خواهد کرد و فعلا قصد عرضه آن در بازار اروپا و خاور میانه را ندارد.