بریتانیایی‌ها امروز در حالی از جگوار اف تایپ مدل 2021 در دو مدل کانورتیبل و کوپه رونمایی کرده‌اند که با ظاهر جدید خود، این خودرو آمده تا ثابت کند چیزی بیشتر از یک مدل جذاب می‌باشد. جگوار روی این خودروی جدید از یک صفحه کیلومتر و آمپرهای جدید 12.3 اینچی استفاده کرده و روی پیشرانه هشت سیلندر خورجینی آن، شاهد یک تیونینگ جدید نیز هستیم.

بیایید از طراحی ظاهری این خودرو شروع کنیم. طراحان جگوار یک دماغه جدید رو به پایین بسیار زیبا برای این خودرو طراحی کرده‌اند که چراغ‌های جدید اکنون به صورت افقی در عرض خودرو کشیده شده‌اند. کاپوت نیز تغییرات جزئی طراحی داشته تا با ظاهر عضلانی جدید خودرو هماهنگی داشته باشد.

تغییرات ظاهری خودرو در عقب را سخت‌تر می‌توان متوجه شد. چراغ‌های عقب جگوار اف تایپ مدل 2021 شکل زاویه دارتری دارند. سپر پایینی و دیفیوزر همچنان بسته به پیشرانه انتخاب می‌توانند متفاوت باشند.

داخل کابین که می‌شوید تغییرات بیشتری را خواهید دید. جگوار اف تایپ مدل 2021 به تبعیت از ترند این روز دنیای خودرو از یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال استفاده می‌کند. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو اکنون به صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و سیستم نرم افزاری قابلیت به روزرسانی اینترنتی دارد.

موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر و 3 لیتری شش سیلندر خورجینی سوپرشارژر دست نخورده روی اف تایپ جدید ارائه شده‌اند، ولی موتور 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژر برخی تغییرات داشته است. نسخه 575 اسب بخاری آن را که 700 نیوتن متر نیز گشتاور دارد و قبلاً روی مدل قدرتمند SVR ارائه شده بود، اکنون در جگوار اف تایپ مدل 2021 تریم R نیز عرضه شده است. خودرو با این پیشرانه صفر تا صدی 3.5 ثانیه‌ای دارد و حداکثر سرعتش به صورت الکتریکی روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود می‌باشد. این مدل همچنین به سیستم تعلیق به روز شده با کمک فنرهای هوشمند، فنرهای جدید، میل موج گیرهای متفاوت و قطعات سیستم تعلیق عقب سفت‌تر مجهز شده است.

فرمان جگوار اف تایپ مدل 2021

در اروپا، پیشرانه هشت سیلندر خورجینی یک تیونینگ جدید با 444 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. این خودرو را در دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل می‌توان سفارش داد. خودرو با این ترکیب فنی صفر تا صد را در 4.4 ثانیه پر می‌کند.

هر دو موتور هشت سیلندر خورجینی به یک حالت Quiet Start مجهز هستند که بعد از روشن کردن خودرو و تا قبل از حرکت، سوپاپ‌های فعال اگزوز را به منظور بی صداتر شدن پیشرانه بسته نگه می‌دارد.

جگوار هنوز جزئیات قیمتی این خودرو را به جز بازار بریتانیا اعلام نکرده است. در این کشور، قیمت جگوار اف تایپ مدل 2021 کوپه از 54 هزار پوند شروع می‌شود. با این قیمت، در سایر بازارهای جهانی باید منتظر عرضه آن با قیمتی برابر با حدوداً 62 هزار دلار باشیم.