اهالی روسیه، اوکراینی‌ها و مردمان دیگر کشورهای شوروی سابق علاقه زیادی به تویوتا لندکروزر و مخصوصاً مدل بزرگ‌تر 200 آن دارند. اصلاً چرا کسی باید آن را دوست نداشته باشد؟ تویوتا لندکروزر 200 یک خودروی جادار با موتور هشت سیلندر و سیستم دو دیفرانسیل بوده، ارتفاع خوبی از سطح زمین دارد و توانایی‌های آفرود خوب آن می‌تواند آخر هفته‌های خوبی برای شما بسازد. به دلیل محبوبیت زیادی تویوتا لندکروزر در این کشورها، معمولاً آن را به تعداد زیاد در خیابان‌ها می‌توانید مشاهده کنید، به همین دلیل برخی علاقه زیادی به تیونینگ و سفارشی سازی لندکروزر خود دارند و در اکثر پروژه‌ها، تمرکز اصلی روی لوکس‌تر کردن کابین و اسپرت تر کردن ظاهر خودروهاست. تویوتا لندکروزر اتولایف نیز دقیقا پروژه‌ای از همین جنس است.

نمای کناری تویوتا لندکروزر اتولایف

شرکت تیونر اوکراینی اتولایف که دفتر اصلی‌اش در شهر کیف واقع شده، اخیراً از یک پروژه تیونینگ جدید تویوتا لندکروزر 200 مدل 209 رونمایی کرده که فوق العاده جذاب است.

این تیونر اوکراینی در بیانیه خود گفته که در تیونینگ لندکروزر سفید می‌خواسته خودرو ظاهری شبیه به یک «یخچال روی چهار چرخ» نداشته باشد و به همین دلیل، بیشترین تغییرات روی طراحی ظاهری اعمال شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب یک کیت بدنه زیبا که فقط گلگیرهای خودرو را 100 میلی متر پهن‌تر کرده اشاره کرد.

جلوی کابین تویوتا لندکروزر اتولایف

شرکت برای تیونینگ بدنه همچنین سپرهای تهاجمی جدیدی روی خودرو نصب کرده، رکاب‌ها را عوض نموده و یک جلوپنجره مشکی براق جدید در کنار کاپوتی زیبا برای آن طراحی کرده است.

داخل کابین که می‌شوید، با دیدن ترکیب روکش چرم قرمز و آبی حس نشستن داخل یک تویوتا به هیچ وجه شما دست نخواهد داد. اتولایف می‌گوید همه جای کابین (حتی سقف) روکش چرم با کیفیت بسیار بالای استرالیایی داشته و لوگوی پروژه مگنوم را می‌توان روی پشت سری‌ها، جابازویی مرکزی و فرمان دید.

از دیگر موارد قابل توجه کابین می‌توان به تزئینات چوب اعلا روی فرمان، داشبورد و پنل درها و همچنین تریم آلومینیوم براق روی کنسول مرکزی، دستگیره درها و دیگر بخش‌ها اشاره کرد.

از مهم‌ترین تغییرات کابین لندکروزر تیونینگ اتولایف می‌توانیم به حذف ردیف صندلی عقب و نصب دو صندلی بی ام و سری 7 G12 اشاره کنیم. کف پوش خودرو نیز با یک نوع کف پوش نرم‌تر جایگزین شده و شرکت می‌گوید از عایق‌های با کیفیت‌تری برای هرچه کم صداتر کردن داخل کابین استفاده کرده است.