خودروی تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی مدل 2021 بعد از رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019، بالاخره برای بازار اروپا هم به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو که در برخی بازارها تویوتا راوفور پرایم نام دارد، در بازار اروپا با نام تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی عرضه شده و به جز این تفاوت اسم، تغییرات دیگری تقریباً نداشته است.

تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی که از آن با عنوان پرچم دار مدل‌های هیبریدی تویوتا در اروپا یاد می‌شود ترکیبی از قدرت بالا و مصرف کم ارائه کرده و انتظار فروش بالایی را می‌توانیم برای آن داشته باشیم. این خودرو که نخستین مدل پلاگین هیبریدی راوفور محسوب می‌شود، از آخرین تکنولوژی هیبریدی الکتریکی شرکت استفاده کرده و ظرفیت پیمایش الکتریکی بسیار خوبی دارد.

پیشرانه آن با ارائه خروجی ترکیبی معادل 302 اسب بخار قدرت از یک موتور 2.5 لیتری بنزینی Hybrid Dynamic Force و یک موتور الکتریکی که روی محور عقب نصب شده است قادر است سرعت خودرو را ظرف 6.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر این، تویوتا پیش بینی می‌کند میزان تولید گاز کربن دی اکسید این خودرو کم‌تر از 29 گرم به ازای هر کیلومتر مطابق چرخه WLTP باشد که پایین‌ترین میزان در میان شاسی بلندهای دو دیفرانسیل پلاگین هیبریدی سگمنت D است.

کابین تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی

تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی مبتنی بر پلت فرم GA-K شرکت ساخته شده و از یک پک باتری لیتیم یونی هیبریدی نصب شده روی کف استفاده می‌کند. به لطف استفاده از سیستم دو دیفرانسیل الکتریکی هوشمند AWD-i، خودرو کیفیت سواری بسیار خاصی دارد.

شرکت هنوز ظرفیت پک باتری آن را اعلام نکرده، ولی می‌گوید که مطابق چرخه WLTP این خودرو ظرفیت پیمایش الکتریکی معادل 65 کیلومتر خواهد داشت. در حالت رانندگی تمام الکتریکی حداکثر سرعت آن 135 کیلومتر بر ساعت بوده و روی کاغذ، سفرهای شهری عادی را حتی بدون مصرف بنزین نیز می‌توان با این خودرو انجام داد. ظرفیت بار 520 لیتر بوده که به دلیل نصب پک باتری، شاهد کاهش 60 لیتری ظرفیت بار در مقایسه با راوفور استاندارد هستیم.

به لطف برخی تغییرات ظاهری مانند بدنه دو رنگ، سپرهای اسپرت تر، لوگوی آبی تویوتا و رینگ‌های 18 و 19 اینچی جدید تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی ویژه بازار اروپا به راحتی قابل تشخیص است. داخل کابین، این خودرو به برخی موارد مانند روکش چرم جدید، صفحه نمایش 9 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، در عقب برقی، سقف پانوراما و صفحه نمایش هدآپ مجهز می‌باشد.

فروش این خودرو در بازار اروپا از نیمه دوم سال جاری میلادی شروع خواهد شد.