تا اواسط دهه جاری میلادی، شرکت داچیا قصد دارد خانواده محصولات خود را با یک شاسی بلند پرچم دار جدید و بسیاری مدل های دیگر گسترش بدهد.

هفته پیش این شرکت با رونمایی کانسپت Bigster پیش نمایشی از این شاسی بلند پرچم دار را به ما نشان داد، خودرویی که جایگاهی بالاتر از داستر داشته و از نظر فضای کابین در دسته اشکودا کودیاک و نیسان ایکس تریل قرار می گیرد، ولی قیمتش بسیار پایین تر از آن هاست.

اخیرا تصاویر رندری از سوی KDesign منتشر شده که این کانسپت داچیا را به یک رنو تبدیل کرده و شاهد یک جلوپنجره الهام گرفته از کولئوس، چراغ های جلوی جدید به سبک ولووهای مدرن و یک سپر جدید الهام گرفته از داستر هستیم.

گرند داستر

طراحی کاپوت جلو ساده تر شده و دیگر خبری از گلگیرهای دراز عضلانی نیست و طراحی نسبتا منطقی دارد. آینه بغل ها گردتر شده اند، دستگیره درها طراحی واقع گرایانه تری دارند و چراغ های عقب بسیار شبیه به ولوو XC40 می باشند. رینگ های خودرو نیز جدید هستند، غیر از این موارد باقی قسمت های خودرو دقیقا از کانسپت بیگستر کپی شده اند که از آن جمله می توان به فلپ های بزرگ روی بخش های پایینی بدنه، گلگیرهای عقب بزرگ و اسپویلر سقف اشاره کرد.

مد تولیدی این خودرو قطعا شبیه مدلی که در این دو تصویر می بینیم نخواهد بود و در حالی که هنوز چیزی در مورد طراحی آن نمی دانیم، ولی می توانیم بگوییم که این خودرو قرار است به مانند نسل آخر لوگان، ساندرو، رنو کلیو، کپچر، نیسان و نوت روی پلت فرم CMF-B ساخته خواهد شد. خانواده پیشرانه های این خودرو شامل حداقل یک پیشرانه هیبریدی در کنار چند موتور بنزینی و شاید حتی یک موتور LPG یا CNG نیز خواهد بود. ظاهرا این خودرو قرار نیست موتور دیزلی داشته باشد.