زمانی که اسم آلفارومئو مطرح می‌شود، چند مدل هستند که سریع به ذهن‌ها خطور می‌کنند: جولیتا، اسپایدر و GTA! ولی مدل جذاب و دوست داشتنی مونترال که سال 1970 رونمایی شده بود هیچ وقت نتوانست به آن چیزی که مستحقش بود برسد. شاید علت آن این باشد که مونترال یک رقیب گران‌تر و ضعیف‌تر برای جگوار E تایپ و پورشه 911 بود. با همه این اوصاف، یک طراح خودرویی ظاهراً دوست دارد این مدل در آینده به خانواده محصولات آلفارومئو بازگردد و به همین دلیل، آلفارومئو مونترال ویژن GT را طراحی کرده است. با نگاهی اولیه به این خودرو تنها چیزی که می‌خواهیم این است که آلفارومئو حتماً این پروژه را در دستور کار اجرایی خود قرار بدهد.

طراحی عقب آلفارومئو مونترال ویژن GT

لوکا سرافینی این خودروی جذاب را طراحی کرده و ایده او از یک آلفارومئو مونترال مدرن فوق العاده زیبا و چشم نواز است. وی قبلاً کانسپت شاسی بلند موستانگ را نیز طراحی کرده بود. او از این خودرو با نام کانسپت آلفارومئو مونترال ویژن GT یاد می‌کند و مانند دیگر کانسپت ها با برند ویژن GT که قبلاً طراحی کرده، بسیار شبیه به مدل‌های بازی گرن توریسمو اسپرت است. ولی در طراحی این کانسپت، سرافینی چیزی بیشتر از قوه تخیل خود را به کار برده است.

وی در مورد پروژه آلفارومئو مونترال ویژن GT می‌گوید:

در سال 1986، پدر من یک دستگاه آلفارومئو مونترال نارنجی رنگ خریداری کند. به جز سیستم اگزوز، این خودرو کاملاً اورجینال بود. شبی که با صدای هیجان انگیز موتور هشت سیلندر خورجینی خودرو، پدر به خانه آمد را به یاد دارم. او مونترال را در گاراژ پشتی پارک کرد. دود اگزوز در حالی که گاراژ را گرفته بود، اولین مواردی که دیدم چراغ‌های عقب قرمز و اگزوزهای کرومی آن بودند. به عنوان یک نوجوان، آن روزها من در ابتدای شروع علاقه خود به دنیای خودرو بودم. چند وقت یک بار سری به گاراژ می‌زدم تا مونترال نارنجی را از نزدیک ببینم. همه چیز این خودرو برای من فوق العاده بود، شاید در نهایت مونترال نتوانست در بازار توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند، ولی برای من این خودرو یک افسانه بود.

تشابهات ظاهری این خودرو با مونترال اورجینال کاملاً مشخص هستند. جلوپنجره معروف مثلثی آلفا، دریچه‌های ورودی هوای نصب شده روی کاپوت و چراغ‌های جلوی دوبل همگی از این موارد هستند. اگر روزی این خودرو قرار است وارد خط تولید آلفارومئو شود، به نظر ما موتور اورجینال 1.6 لیتری هشت سیلندر خورجینی آن شاید در کنار یک موتور الکتریکی بتواند روی آن استفاده گردد.