کره‌ای‌ها گفته‌اند که نسل جدید کیا سورنتو را می‌خواهند در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کنند، ولی برای دیدن آن نیازی نیست تا اسفند صبر کنیم، چون شرکت کیا با انتشار تصاویر رسمی این شاسی بلند سایز متوسط جدید را رونمایی کرده است. از پلت فرم گرفته تا طراحی ظاهری و کابین، تقریباً همه چیزی که می‌توانید فکرش را بکنید در این مدل نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است.

همان طور که قبلاً در تصاویر جاسوسی نسل جدید کیا سورنتو دیده بودیم، این خودرو به لطف نسخه‌ای جدید از جلوپنجره دماغه ببر و چراغ‌های جلوی متفاوت ظاهر خشن‌تری نسب به مدل قبلی دارد. کیا می‌گوید کاپوت این خودرو در مقایسه با نسل‌های قبلی از همه طولانی‌تر بوده و ستون جلو تقریباً 30 میلی متر عقب‌تر از اکسل جلو قرار گرفته است.

اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر شده‌اند و روی گلگیرهای جلو، درها و ستون عقب برخی تزئینات فلزی زیبا را می‌توانیم ببینیم. چراغ‌های عقب عمودی این خودرو کاملاً متفاوت از چراغ‌های مدل قبلی می‌باشند و به لطف نوشته بزرگ SORENTO روی در عقب دیگر کسی آن را با شاسی بلندهای کره‌ای دیگر اشتباه نخواهد گرفت.

نه تنها طراحی بدنه این خودرو تغییر کرده، بلکه کابین نیز برخی تغییرات اساسی به خود دیده است. علاوه بر طراحی فوق العاده جذاب و متفاوت، نسل جدید کیا سورنتو یکی از جادارترین کابین‌های تاریخ محصولات کمپانی را با سه ردیف صندلی و فضای بار زیاد دارد. در جلو، شاهد یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی و در کنار آن یک صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم.

کابین نسل جدید کیا سورنتو

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده کیا می‌گوید سورنتو 2021 مجهزترین خودروی تاریخ کیا از نظر تکنولوژی می‌باشد. در تصاویر دکمه روتوری دنده به خوبی جلب توجه می‌کند و در کنار آن، شاهد یک دکمه کوچک‌تر برای انتخاب حالت رانندگی هستیم. یکی از مزایای کابین نسل جدید کیا سورنتو از نظر ما وجود دکمه‌های جدا برای سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. معمولاً استفاده از دکمه‌های لمسی برای تهویه مطبوع در حین رانندگی کار را برای راننده و سرنشین سخت می‌کند. برای آسایش هرچه بیشتر شما پشت فرمان، خودرو به دکمه‌های مجزا برای گرم کن و سیستم تهویه صندلی‌های جلو روی کنسول مرکزی مجهز شده است.

نورپردازی LED اطراف دستگیره درها در کنار روکش چرم صندلی‌ها و چرم فرمان دو رنگ فرمان همه نشان از تلاش کیا برای لوکس‌تر کردن کابین این خودرو دارند.

معرفی جهانی نسل جدید کیا سورنتو روز 3 مارس همزمان با شروع به کار نمایشگاه ژنو 2020 انجام خواهد شد. فروش آن در بازار کره اندکی بعد از نمایشگاه شروع می‌شود و در باقی بازارها در طول سال شاهد آغاز فروش آن خواهیم بود.