تقریباً کم‌تر از یک هفته بعد از انتشار تصاویر تیزر، شرکت کیا با انتشار تصاویر رسمی از خودروی کیا اپتیما مدل 2021 ویژه بازار کره جنوبی به صورت رسمی رونمایی کرد. طراحی کلی به خوبی با تصاویر رندری که دیده بودیم هماهنگ است. در نگاه اول اگر از طرفداران برند کیا باشید متوجه اپتیما بودن این خودرو خواهید شد، ولی ظاهر آن در مقایسه با نسل فعلی بسیار خشن‌تر و تهاجمی‌تر شده است. شرکت هنوز تصاویر کابین و مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده است.

طراحی بخش جلویی خودرو بسیار زیبا بوده و جلوپنجره، به سبک آن چه روی دوج چارجر دیده‌ایم یک فرورفتگی جذاب دارد. طراحی چراغ‌های جلو و پنجره یکپارچه بود و بخش‌هایی از آن‌ها نیز وارد گلگیرها شده‌اند. جلوپنجره همچنین یک بافت سه بعدی دارد که کیا می‌گوید در طراحی آن از بافت خشن پوست کوسه الهام گرفته است.

کیا اپتیما مدل 2021 خاکستری

در کناره‌های خودرو شاهد برخی انحناها هستیم که ظاهری عضلانی به خودرو داده‌اند. طراحی پنجره عقب شباهت زیادی به مدل فعلی دارد. ستون‌های عقب از یک طراحی فست بک بهره برده و ارتفاع پنجره‌های کوچک عقب نیز افزایش یافته است. نوار کرومی بالای پنجره‌ها مانند مدل فعلی تا پایین ستون عقب ادامه داشته، ولی در نسل جدید اپتیما بالای صندوق عقب این دو نوار کرومی به هم می‌رسند. در طراحی عقب بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری این خودرو در مقایسه با مدل فعلی را می‌توان دید و قابل توجه ترین این تغییرات، اضافه شدن چراغ‌های عقب تمام عرض به این خودرو می‌باشد.

با توجه به رونمایی نسخه ویژه بازار کره جنوبی کیا اپتیما مدل 2021 به زودی می‌توانیم منتظر معرفی نسخه جهانی این خودرو باشیم. زیر کاپوت این خودرو به احتمال زیاد شاهد همان پیشرانه‌های نسل جدید هیوندای سوناتا خواهیم بود. هیوندای سوناتا جدید در حال حاضر با یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 191 اسب بخار قدرت یا یک موتور 1.6 لیتری توربو 4 سیلندر با 180 اسب بخار قدرت در بازار فروخته می‌شود. هر دو خودرو به یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز شده‌اند. بعدها می‌توانیم منتظر نسخه‌های هیبریدی و یک موتور توربو 2 لیتری قوی‌تر نیز برای نسل جدید کیا اپتیما باشیم.