بعد از مدت ها انتشار تصاویر تیزر کیا اسپرتیج 2023 کره ای ها بالاخره این خودرو را به صورت رسمی رونمایی کرده است. خودرو از یک طراحی دراماتیک هم در بدنه و هم داخل کابین بهره می برد و کیا تلاش کرده تا کراس اور خود را به بهترین شکل ممکن به رقابت امثال تویوتا راوفور و هوندا CR-V ببرد.

طی یکی دو سال اخیر، خیلی ها این انتقاد را به کیا وارد می کردند که محصولات جدید این شرکت همه شبیه هم هستند، ولی با اسپرتیج 2023 این شرایط قرار است تغییر کند. در بخش جلو خودرو از یک دماغه ببر مطابق با آخرین زبان طراحی شرکت بهره می برد و نتیجه بسیار خاص شده و در عین حال، کاملا شبیه یک مدل کیا است.

دریچه های نصب شده بالای جلوپنجره ظاهر کیا اسپرتیج 2023 را بسیار خشن کرده و چراغ های جلوی الماس شکل بسیار جذاب هستند. نوارهای LED داخل جلوپنجره کشیده شده اند و به نوعی ما را به یاد محصولات میتسوبیشی می اندازد، ولی جزئیات طراحی اطراف آن ها ظاهری بسیار خاص به اسپرتیج بخشیده اند.

کابین کیا اسپرتیج 2023

به کناره های کیا اسپرتیج 2023 که نگاه می کنیم، شرکت از دو خط شخصیتی برای تاکید بیشتر روی گلگیر عضلانی عقب استفاده کرده است. استفاده از یک تریم کرومی مانند در طول خط پنجره از نظر ظاهری این خودرو را شبیه به دیگر مدل های جدید کیا مانند کارنیوال کرده است. در عقب، چراغ ها توسط یک تریم مشکی به هم متصل شده اند.

شرکت داخل کابین کیا اسپرتیج 2023 نیز تغییرات زیادی اعمال کرده است. اولین چیزی که داخل کابین به چشم می زند، یک صفحه نمایش بزرگ خمیده است که هم پنل صفحه کیلومتر و هم صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی را داخل خود جای داده، چیزی که قبلا فقط در خودروهای لوکس با سه برابر قیمت اسپرتیج دیده بودیم. مورد دیگر دریچه های سیستم تهویه مطبوع زاویه دار و دکمه های این سیستم است که زیر دریچه ها قرار گرفته اند.

روی کنسول مرکزی یک دسته دنده روتوری نصب شده و در سمت راست آن دکمه های کنترل دمای صندلی ها و فرمان قرار دارند. طراحی کلی کابین به شکلی بسیار جذاب با ترکیب رنگی آبی و کرم انجام شده، موضوعی که نشان می دهد استفاده از رنگ های جذاب فقط محدود به جنسیس در خانواده گروه هیوندای نیست.

کیا اسپرتیج 2023 روی پلت فرمی مشابه با نسل جدید هیوندای توسان ساخته شده است. به همین دلیل، انتظار می رود گزینه های عرضه شده برای پیشرانه و گیربکس کاملا مشابه توسان باشد؛ پس به احتمال زیاد باید منتظر موتورهای چهار سیلندر و نسخه های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل باشیم. پیشرانه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی توسان نیز قطعا روی این خودرو ارائه خواهد شد.

فروش کیا اسپرتیج 2023 قبل از پایان سال جاری قرار است شروع شود. کیا گفته اطلاعات بیشتری در مورد این کراس اور قبل از ورود به بازار عرضه خواهد کرد.