رقابت کردن در سگمنت بسیار شلوغ سدان های لوکس اسپرت این روزها کاری فوق العاده دشوار است. خودروسازهای سه قاره مختلف در این سگمنت رقابت شدیدی با هم بر سر گروهی محدود از خریداران هستند. در حالی که از زمان رونمایی نسل جدید لکسوس IS در سال 2013 این خودرو فیس لیفت های اندکی داشته و شرکت قصد دارد با رونمایی از لکسوس IS مدل 2021 شانس خود را دوباره در این بازار امتحان کند.

IS جدید ظاهری تکاملی در مقایسه با مدل قبلی خود دارد و طراحی آن اسپرت تر شده است. لکسوس IS استاندارد که مدل IS300 می‌باشد به یک جلوپنجره بزرگ‌تر و جذاب‌تر در کنار چراغ‌های جلوی زاویه دار و تهاجمی مجهز می‌باشد. مدل‌های اف اسپرت نیز یک به روزرسانی به همین شکل دارند، البته در این خودروها خبری از تزئینات کرومی نیست و طراحی ساده تیره بخش جلو بسیار زیبا شده است.

برای مدل سال 2021، پکیج اف اسپرت فقط روی مدل قدرتمند IS350 با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 311 اسب بخاری‌اش ارائه خواهد شد. ترکیب پیشرانه و قوای محرکه خودرو دست نخورده باقی مانده و مدل دیفرانسیل عقب IS300 f به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 241 اسب بخاری، مدل دو دیفرانسیل IS300 به نسخه 260 اسب بخاری موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی و هر دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل لکسوس IS350 به نسخه قوی‌تر همین موتور مجهز هستند.

علاوه بر تغییرات ظاهری مدل اف اسپرت، این تریم پرفورمنس اکنون به صورت استاندارد دو آپشن رینگ 19 اینچی دارد، به یک اگزوز جدید مجهز شده و داخل کابین از رنگ جدید قرمز استفاده شده است. اف اسپرت جدید همچنین به پکیج هندلینگ پویا مجهز شده و علاوه بر کمک فنرهای هوشمند، برخی تغییرات دیگر را روی شاسی اعمال می‌کند.

در حالی که لکسوس IS مدل 2021 همان طول بین دو محور مدل فعلی را دارد، ولی عرض و ارتفاع این سدان زیبا حدوداً 3 سانتی متر بیشتر شده است. لکسوس می‌گوید بدنه خودرو قوی‌تر شده و همین، دقت فرمان و زمان پاسخ گویی ان را بهتر کرده است. از دیگر تغییرات می‌توان به کاهش وزن و برخی تغییرات تیونینگ سیستم تعلیق اشاره کرد.

کابین لکسوس IS مدل 2021

از نظر تکنولوژی‌های به کار رفته نیز لکسوس IS مدل 2021 تغییرات زیادی مانند اضافه شدن قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو و استفاده از آپشن صفحه نمایش 10.3 اینچی جدید داشته است. صفحه نمایش استاندارد خودرو 8 اینچی بوده که در مقایسه با مدل سال پیش یک اینچ بزرگ‌تر شده است. سیستم‌های کمکی رانندگی نیز تغییراتی داشته و سیستم ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده بسیار بهتر شده‌اند. کروز کنترل هوشمند خودرو اکنون می‌تواند سرعت خودرو را مبتنی بر محدودیت‌های سرعت جاده تنظیم کند و رادار نقطه کور نیز روی خودرو استاندارد شده است.

بعد از فروش بسیار خوب سال 2007، فروش لکسوس IS در آمریکا در سال 2014 بهترین رکورد خود را با 51 هزار و 358 دستگاه فروش ثبت کرد. از آن سال به بعد فروش خودرو افت داشته و به ترتیب در سال 2018 و 2019 لکسوس IS فروشی برابر با 22 هزار و 927 و 14 هزار و 920 دستگاهی را تجربه کرده است. با وجود شرکت‌های آلمانی، ایتالیایی، کره‌ای و دیگر برندهای خودرویی که حضوری جدی در این سگمنت دارند، بدون شک طراحی یک نسل جدید برای لکسوس IS الزامی بود. حال باید منتظر ماند و دید این خودرو موفقیتی تجربه خواهد کرد یا نه.