بعد از تقریبا یک سال انتشار تصاویر تیزر مختلف، شرکت جی ام سی بالاخره از خودروی جذاب جی ام سی هامر الکتریکی مدل 2022 رسما رونمایی کرد. این تراک جذاب نامی روی خود یدک می کشد که قبلا متعلق به یک تراک بسیار پرمصرف بوده و جالب این که از هامر قبلی بسیار پرقدرت تر نیز هست. البته این بار هامر جدید قدرت مورد نیازش را از باتری تامین می کند.

نکته جالب در مورد رونمایی هامر الکتریکی این است که جی ام سی نسخه پیکاپ را جلوتر از مدل شاسی بلند آن معرفی کرده است. ظاهر خودرو خیلی کسی را سورپرایز نمی کند، این مدل جدید همان رخ قدرتمند هامر کلاسیک را دارد که برخی به روزرسانی ها داشته است. با توجه به نصب دو قلاب بکسل در سپر پایینی جلوی خودرو کاملا می توان متوجه شد که این خودرو مختص آفرود طراحی شده است. چراغ های جلو و جلوپنجره نورپردازی شده بسیار به چشم می زنند و ظاهری جذاب به خودرو بخشیده اند. پنجره های کوتاه و خط کمر بلند را می توان از ویژگی های اصلی طراحی ظاهری جی ام سی هامر الکتریکی به حساب آورد.

این خودرو از تکنولوژی باتری Ultium جنرال موتورز بهره می برد که اخیرا روی مدل های کادیلاک، شورولت و بیوک استفاده شده است. در این مدل، پک باتری 24 ماژول دارد و قدرت مورد نیاز سه موتور الکتریکی خودرو را تامین می کند. خروجی قدرت خودرو چیزی حدودا 1000 اسب بخار می باشد و شرکت گشتاور کلی آن را 15591 نیوتن متر اعلام کرده است. البته این عدد گشتاور چرخ و نه میل لنگ می باشد. هرچند، گشتاور میل لنگ این خودرو احتمالا یک عدد چهار رقمی خواهد بود.

برخلاف قدرت بسیار زیاد و ابعاد بدنه غول آسا، جی ام سی هامر الکتریکی جدید با یک بار شارژ مسافتی معادل 560 کیلومتر را می تواند طی کند. به لطف استفاده از معماری 800 ولتی، شارژ باتری این خودرو با شارژر 350 کیلوواتی زمان زیادی نخواهد برد. جی ام سی می گوید با 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای 160 کیلومتر با این رانندگی را در باتری ها ذخیره خواهید کرد.

جی ام سی هامر الکتریکی جدید همچنین به یک سیستم لانچ کنترل خاص مجهز شده که صفر تا صدی 3 ثانیه ای برای خودرو به ارمغان آورده است. استفاده از پک باتری Ultium استقامت ساختاری بسیار خوبی به خودرو داده و این امکان را فراهم کرده تا جنرال موتورز آپشن حذف پنل های سقف را به آن اضافه کند.پلت فرم جی ام سی هامر الکتریکی

خودروی هامر قبلی یک نمونه فوق العاده برای آفرود محسوب می شد و این اتفاق همان طور که پیش بینی می شد در جی ام سی هامر الکتریکی نیز افتاده است. در همین راستا خودرو به تجهیزاتی ویژه آفرود مجهز شده که مهم ترین آن ها بدون شک سیستم تعلیق بادی هوشمند آن می باشد. به کمک این سیستم راننده قادر به تنظیم ارتفاع تعلیق خودرو خواهد بود. با انتخاب حالت Extract ارتفاع تعلیق خودرو تا 15 سانتی متر بالا می رود. این مورد در کنار تایرهای آفرود 35 اینچی به خودرو اجازه می دهد تا توانایی صخره نوردی و حرکت در آب فوق العاده ای داشته باشد. هنگام صخره نوردی با جی ام سی هامر الکتریکی مدل 2022، راننده می تواند قابلیت اولتراویژن را فعال کند که با استفاده از دوربین های نصب شده زیر بدنه، ایده بهتری در مورد سطح صخره در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

این خودرو همچنین به سیستم سوپر کروز جنرال موتورز نیز مجهز شده است. این سیستم رانندگی خودکار روی بیش از 320 هزار کیلومتر جاده مپ شده کار می کند.کابین جی ام سی هامر الکتریکی

داخل کابین خودرو به دو جفت صفحه نمایش لمسی مجهز شده است. صفحه نمایش اصلی سیستم اطلاعات سرگرمی یک ال سی دی 13.4 اینچی بوده و دیگری یک صفحه نمایش 12.3 اینچی می باشد.

فروش جی ام سی هامر الکتریکی از اواخر سال آینده میلادی شروع خواهد شد و قرار است در کارخانه این شرکت در دیترویت ساخته شود. قیمت آن حداقل از 112 هزار و 595 دلار قرار است شروع شود. این قیمت البته مختص نسخه ویژه Edition 1 است که به برخی تجهیزات و آپشن های مختلف مجهز می باشد. قیمت مدل های ارزان تر که سال 2022 وارد بازار می شوند، با حدودا 800 اسب بخار قدرت 100 هزار دلار تعیین شده است. مدل پایه جی ام سی هامر الکتریکی نیز سال 2024 با 625 اسب بخار قدرت با قیمت پایه 80 هزار دلاری قرار است وارد بازار شود.