صحبت های مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در خصوص آغاز توقف تولید تیبا از زمستان سال 1400 نشان دهنده این است که باید طی ماه های آینده با ارزان ترین خودروی بازار خداحافظی کنیم.

اظهارات مدیرعامل سایپا در خصوص توقف تولید تیبا صندوقدار در حالی است که فعلا برنامه ای برای حذف تیبا 2 اعلام نشده است. حذف تیبا موجب کاهش شدید تیراژ تولیدات خانواده X200 خواهد شد و گویا شرکت سایپا قصد دارد در کنار حذف این محصول تیراژ ساینا EX را افزایش دهد.

همچنین بنا به گفته های مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، یا حذف یک محصول هاچ بک کراس اطلس به عنوان عضو جدید خانواده X200 به تولید انبوه خواهد رسید. با توجه به اخبار منتشر شده توقف تولید تیبا از زمستان سال 1400 آغز شده و همراه با کاهش تولید این محصول ظرفیت تولید خودروی اطلس افزایش خواهد یافت.

در هر صورت باید در انتظار کاهش عرضه تیبا در ماه های آینده باشیم و احتمالا شرکت سایپا به مرور این خودرو را کاملا از خط تولید خود حذف خواهد کرد.

تیبا صندوقدار، هم اکنون به عنوان ارزان ترین خودرو در بازار کشور حضور دارد و شرکت سایپا این محصول را با قیمت 105 میلیون و 143 هزار تومان به فروش می رساند. با توجه به سبد محصولات شرکت سایپا پس از حذف تیبا جایگاه ارزان ترین خودرو به دومین سدان X200، یعنی ساینا خواهد رسید و خودروی اطلس هم به عنوان گران ترین عضو جدید X200 شناخته خواهد شد.

شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد در کنار عرضه اطلس خودرو جدید کراس اور خود را با نام آریا در نسخه های دنده دستی و اتوماتیک وارد بازار کند. همچنین طی این مدت نسخه اتوماتیک شاهین نیز به فروش خواهد رسید، از دیگر پروژه های جدید سایپا نیز می توان به طرح کارون اشاره کرد که در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.