علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت جدید دولت دوم حسن روحانی دیشب با حضور در برنامه تیتر امشب در تلویزیون در مورد مسائل مختلف از جمله صنعت خودرو صحبت کرده است. وی در بخشی از صحبت های خود در مورد عزم جدی وزارتخانه برای حذف دلال ها، تقویت تولید، کاهش بروکراسی اداری، شفاف سازی و مبارزه با فساد گفته است.

او با اشاره به این که در صنعت خودرو فساد وجود دارد گفته که ریشه اصلی این فساد بدون شک دو نرخی بودن قیمت دلار می باشد. رزم حسینی همچنین در صحبت های خود در برنامه مذکور گفته که وزارت صنعت به هیچ وجه موافق قیمت گذاری دستوری خودرو نیست و موافق و مدافع شفافیت تولید است.

ولی شاید مهم ترین بخش صحبت های رزم حسینی جایی بوده که وی به انحصاری بودن صنعت خودروی ایران اشاره کرده و گفته که از برنامه های اصلی وزارت صنعت رقابتی کردن صنعت خودرو است و این مهم نه فقط با آزادسازی واردات خودرو، بلکه با وارد کردن خودروسازهای دیگر به بازی در کنار ایران خودرو و سایپا به منظور افزایش کیفیت خودروها به دست خواهد آمد.

باید منتظر ماند و دید آیا در مدت حدودا شش ماهه باقی مانده از دوران تصدی وی در وزارت صنعت رزم حسینی قادر به انجام کار مفیدی خواهد بود یا صرفا تمامی این حرف ها شعار هستند. نظر شما در این مورد چیست؟