این روزها ظاهراً صحبت از ادغام شرکت‌های خودروسازی مختلف به بحثی بسیار داغ در محافل خودرویی تبدیل شده است. طی ماه جاری، فیات کرایسلر از مذاکرات با شرکت رنو برای ادغام بیرون آمد. ادغامی که شروع بسیار خوبی داشت و نهایتاً، به دلایل سیاسی هیچ وقت به نتیجه‌ای نرسید. این بار، بالاخره نوبت جگوار لندرور رسیده که به دلیل شرایط مالی و اقتصادی بسیار سخت بحث‌هایی در مورد فروش یا ادغام آن با شرکت‌های دیگر مطرح شود. دکتر رالف اسپت، مدیرعامل شرکت جگوار لندرور اخیراً در مصاحبه‌ای با نشریه اتو اکسپرس به شرایط سخت اقتصادی شرکت اعتراف نموده، ولی اعلام کرده که این شرکت بریتانیایی به هیچ وجه برای فروش نیست.

در مراسم World Car Awards دکتر اسپت به طور مفصل با اتو اکسپرس صحبت کرده است. جالب است بدانید در مراسم مذکور، خودروی جگوار آی پیس موفق شد سه جایزه از جمله جایزه پرافتخار «خودروی برتر سال» را به خود اختصاص بدهد.

برخلاف داشتن خودروهایی فوق العاده مانند آی پیس، جگوار لندرور هم اکنون به سه دلیل کاهش شدید فروش خودروهای دیزلی در اروپا، سرمایه گذاری زیاد روی محصولات الکتریکی و هزینه‌های بالای ساخت و ساز و سرمایه گذاری‌ها در بریتانیا و دیگر کشورها شرایط اقتصادی بسیار بدی را تجربه می‌کند.

با این حال، دکتر رالف اسپت بسیار به آینده شرکت خوش بین می‌باشد. وی به قدری نسبت به آینده شرکت امیدوار است که در مصاحبه خود با قطعیت گفته که جگوار لندرور هیچ وقت به شرکت‌های دیگر فروخته نخواهد شد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که اتو اکسپرس در مصاحبه خود حتی نام سه کاندیدای احتمالی را برای خرید جگوار لندرور با دکتر اسپت مطرح کرده که شامل گروه پژو سیتروئن، گروه فیات کرایسلر و گروه هیوندای کیا می‌باشد. دکتر رالف اسپت در پاسخ به این پیشنهادها اشاره کرده که پژو سیتروئن و فیات کرایسلر خود به قدری مشکلات مالی دارند که جگوار لندرور حتی اگر بخواهد می‌تواند آن‌ها را خریداری کند.

دکتر اسپت همچنین صحبت‌های جالبی در مورد جگوار لندرور و تاتا کرده است. وی در این باره می‌گوید:

ما هم اکنون تحت مالکیت تاتای هند هستیم. اوضاع همین گونه خواهد ماند. تاتا و جگوار لندرور به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو، محصولات فوق العاده ای تولید می‌کنند که طی سه سال اخیر روی هم رفته شش جایزه خودروی سال را توانسته‌اند به خود اختصاص بدهند.