محمد نجات، مدیر طرح کالیبراسیون موتور ملی توربوشارژ (EF7-TC) با گیربکس شش ‌سرعته، با اعلام این که دنا پلاس توربو شش دنده دستی در آستانه تولید انبوه می باشد، بر ادامه تولید نسخه اتوماتیک آن تاکید کرد و گفته که بر اساس تقاضای بازار، ظرفیت ایجاد شده برای این خودرو قابل افزایش است.

محمد نجات عنوان کرده که موتور توربوشارژ نصب‌ شده بر دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک با استقبال مشتریان مواجه شده و این خودرو همچنین پنج ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کرده است که نشان دهنده کیفیت بالای این خودرو می باشد.

او با اشاره به طرح کالیبراسیون دنا پلاس توربو با گیربکس شش سرعته گفته نصب گیربکس شش سرعته دستی با توجه به نیاز بازار و گشتاور بالای موتور این خودرو در دستور کار شرکت ایران خودرو قرار گرفته است. بنابراین، طرح کالیبراسیون دنا پلاس توربو با گیربکس شش سرعته دستی، توسط مهندسان ایپکو، بر روی دنا پلاس با توان داخلی طراحی و انجام شده است.

وی با ذکر این که در این طرح به سطح آلایندگی یورو پنج دست یافته ایم، می گوید هم اکنون ایران خودرو قادر است هرگونه تغییر را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهد؛ در حالی که در گذشته برای انجام تغییرات باید هزینه های هنگفت به کشور های خارجی می پرداختیم.

مشخصات دنا پلاس توربو با گیربکس دستی، بنا به گفته های وی همانند نسخه اتوماتیک آن خواهد بود. محمد نجات در ادامه تاکید کرده که قطعا پس از عرضه دنا پلاس توربو دستی به بازار، استقبال خوبی از این خودرو خواهد شد.

وی می گوید ما در تولید این خودرو وابستگی به ارز و تامین قطعات از خارج کشور نداریم و با توجه به نیاز مشتریان می توان نسخه دستی دنا پلاس توربو را تولید کرد.

او با اشاره به مشخصات فنی دنا پلاس توربوشارژ جعبه دنده دستی و اتوماتیک، یادآوری کرده که این خودروها با موتور TC7 با ظرفیت 1.7 لیتری وارد بازار خواهند شد. این پیشرانه توانایی تولید 215 نیوتن متر گشتاور و 150 اسب بخار قدرت را دارد که همگی با استاندارد آلایندگی یورو پنج مطابقت دارند.

وی با اشاره به برنامه های آینده ایپکو گفته که نسل های بعدی موتور EF با کد +EF بر روی خانواده دنا و سمند نصب خواهد شد که از تغییرات ایجاد شده می توان به تنوع فناوری های مدرن، سطح آلایندگی یورو شش و مصرف یک لیتر در صد کیلومتر کمتر از نسل فعلی اشاره کرد.