نمایشگاه خودروی شیکاگو 2020 طی چند روز آینده شروع به کار خواهد کرد و شرکت هیوندای اعلام کرده قصد دارد جدیدترین خودروی دوست دار محیط زیست خود را در آن رونمایی کند. این شرکت جزئیات رویداد را اعلام نکرده، ولی این رونمایی قرار است روز 17 بهمن انجام شود. گرچه هیوندای سعی کرده نام خودروی هیبریدی جدید خود را اعلام نکند، ولی ما حدس می زنیم این خودرو سوناتا هیبریدی مدل 2020 باشد.

سوناتا هیبریدی جدید تابستان امسال در کره رونمایی شده و قبلا شرکت هیوندای آمریکا اعلام کرده بود که سال 2020 قصد رونمایی آن را در آمریکای شمالی دارد. با توجه به زمان بندی این نمایشگاه و این واقعیت که هیوندای گفته خودروی جدیدش دوست دار محیط زیست است، با اطمینان می توان گفت که خودروی مذکور سوناتا هیبریدی جدید می باشد.

نسخه ویژه بازار کره این خودرو به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 150 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. در کنار آن سوناتا هیبریدی جدید از یک موتور الکتریکی با 51 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور نیز بهره می برد. با این اوصاف خروجی کلی این سدان جذاب 192 اسب بخار می باشد.

نمای بالای خودروی هیبریدی جدید هیوندای

خروجی های پیشرانه هیبریدی خودرو به کمک یک گیربکس شش دنده با تکنولوژی Active Shift Control به چرخ ها ارسال می شوند. این تکنولوژی زمان تعویض دنده را 30 درصد افزایش داده و به کاهش مصرف سوخت، افزایش دوام گیربکس و بهبود تجربه رانندگی نیز کمک می کند.

علاوه بر پیشرانه هیبریدی جدید، این خودرو برخی تغییرات ظاهری از جمله در بخش جلوپنجره داشته و در عقب نیز شاهد نصب یک اسپویلر آیرودینامیک جدید هستیم. از دیگر تغییرات می توان به رینگ های جدید و یک سقف ساخته شده از پنل خورشیدی که می تواند ظرفیت پیمایش خودرو را سالانه 1300 کیلومتر افزایش دهد اشاره کرد.

هنوز معلوم نیست نسخه بازار آمریکای این خودرو چه اشتراک هایی با مدل بازار کره خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو باید تا شروع به کار نمایشگاه خودروی شیکاگو صبر کنید.