اواخر سال میلادی قبل بود که گروه فولکس واگن اعلام کرد قصد دارد 75 خودروی الکتریکی و 60 خودروی هیبریدی مختلف را تا سال 2029 وارد بازار کند. همان طور که حدس زده‌اید البته این میزان خودروی الکتریکی و هیبریدی با احتساب تمامی برندهای زیرمجموعه گروه فولکس واگن اعلام شده است. شرکت فولکس واگن این بیانیه را همزمان با رونمایی خودروی الکتریکی فولکس واگن ID.3 هاچ بک منتشر کرد که در واقع نخستین مدل سری ID شرکت محسوب می‌شود. اکنون خبری منتشر شده که فولکس واگن ID.1 به عنوان مدل پایه این سری سال 2023 رونمایی خواهد شد.

بعد از کنسل شدن برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، این شرکت بالاخره از نام رسمی اولین کراس آور سری ID رونمایی کرد و اکنون می دانیم که این خودرو ID.4 نام خواهد داشت. جالب است بدانید ID.4 نخستین مدل سری ID شرکت فولکس واگن خواهد بود که قرار است در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته شود.

رندر فولکس واگن ID.1

ولی به نظر می‌رسد شرکت فولکس واگن با جدیت تمام به دنبال رسیدن به اهداف تعیین شده در زمینه رونمایی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود است. طبق گزارشی که توسط مجله خودرو انگلیس منتشر شده، مدل پایه و کوچک‌ترین مدل خانواده ID فولکس واگن با نام ID.1 یک مدل شهری در ابعاد فولکس واگن e-up! می‌باشد که قرار است سال 2023 وارد بازار شود.

مجله خودرو انگلیس در گزارش خود گفته که نسخه‌های مختلف ID.1 مانند ID.1 کراز و ون e-Roomzz نیز قرار است طراحی و رونمایی گردند. همان گونه که حدس زده‌اید، خودروی الکتریکی شهری فولکس واگن ID.1 نیز مانند ID.3 و ID.4 روی همان پلت فرم MEB ساخته شده است.

در گزارش مجله خودرو انگلیس آمده که فولکس واگن ID.1 با دو آپشن باتری احتمالاً 24 و 36 کیلووات ساعتی قرار است راهی بازار شود. پک باتری بزرگ‌تر طبق گزارش ظرفیت پیمایشی برابر با 298 کیلومتر دارد.

هنوز مشخص نیست ID.1 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد یا نه. بدون شک در آینده‌ می‌توانیم منتظر اطلاعاتی بیشتر در مورد سری ID فولکس واگن باشیم.