بدون شک یکی از دلایلی که تویوتا لندکروزر توانسته محبوبیت فوق العاده زیادی نزد آفرودرها و همچنین خریداران عادی کسب کند، پیشرانه هشت سیلندر خورجینی جذاب و قدرتمند آن است. در حال حاضر، پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی 3UR-FE با 381 اسب بخار در بسیاری از بازارهای جهانی تنها انتخاب برای کسانی است که به دنبال موتور هشت سیلندر برای لندکروزر هستند. این موتور قدرتمند به خوبی توانسته پاسخ گوی نیازهای همه نوع قشر خریداران لندکروزر باشد.

ظاهراً، با رونمایی نسل کاملاً جدید سری 300 لندکروزر، به طور کلی آپشن پیشرانه هشت سیلندر خورجینی، چه بنزینی و چه دیزلی حذف و دیگر برای لندکروزر ارائه نخواهد شد.

فرمان تویوتا لندکروزر 2019

در شرایطی که این خبر هنوز تأیید رسمی نشده، ولی برنارد نادال، مدیر طراحی و توسعه محصول تویوتا استرالیا در مصاحبه‌ای با وب سایت کار ادوایس این خبر را اعلام کرده است. نادال در بخشی از مصاحبه خود در این باره می‌گوید: «شما خواهید دید که در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های بیشتری پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بنزینی و دیزلی را از لیست گزینه‌های خود حذف خواهند کرد. شرکت‌ها به دنبال کاهش مصرف سوخت خودروهای خود و همچنین کاهش تولید کربن دی اکسید هستند. این دو مورد در حال حاضر به یک‌ ترند جهانی تبدیل شده‌اند.»

با این اوصاف، در تصمیم حذف پیشرانه هشت سیلندر خورجینی دو موضوع مصرف سوخت و میزان تولید گاز کربن دی اکسید تاثیرگذار بوده‌اند. در مورد کاهش مصرف سوخت، با حذف موتور هشت سیلندر خورجینی به احتمال زیاد تویوتا یک پیشرانه کوچک‌تر ولی قدرتمندتر شش سیلندر خورجینی توربو را برای نسل جدید لندکروزر در نظر خواهد گرفت. طبق گزارش کار ادوایس، نسل جدید لندکروزر سری 300 در سال 2021 با آپشن پیشرانه توربو دیزل یا توربو بنزینی قرار است روانه بازارهای جهانی شود. چند سال بعد از رونمایی نسل جدید، تویوتا همچنین قصد دارد یک پیشرانه هیبریدی شش سیلندر خورجینی را نیز برای آن ارائه کند.

از سویی دیگر، همان طور که اشاره شد کاهش میزان تولید گاز CO2 نیز این روزها به موضوعی داغ نزد شرکت‌های خودروساز تبدیل شده است. به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد گرمایش جهانی، این دغدغه خودروسازها کاملاً قابل درک بوده و بدون شک شرکت‌هایی که خیلی به آن اهمیتی نمی‌دهند، ممکن است علاوه بر مشکلات بالقوه‌ای که می‌توانند با دولت‌ها داشته باشند، با کاهش فروش نیز مواجه شوند.

حذف پیشرانه هشت سیلندر خورجینی لندکروزر صحت داشته باشد یا نه، ما مطمئن هستیم که تویوتا با رونمایی نسل جدید این خودرو، قطعاً آن را بهتر خواهد کرد. با در نظر گرفتن این نکته، مشتری‌ها و طرفداران لندکروزر احتمالاً راحت‌تر با موضوع حذف پیشرانه هشت سیلندر خورجینی آن کنار خواهند آمد.