نسل دوم خودروی نیسان جوک اوایل ماه سپتامبر به صورت رسمی رونمایی شد، ولی در حرکتی جالب شرکت نیسان جوک مدل 2020 را به نمایشگاه فرانکفورت که چند هفته بعد از رونمایی برگزار می‌شد نبرد. به جای آن، نیسان تصمیم گرفته تا نخستین نمایش عمومی این خودرو را در نمایشگاه خودروی صوفیه 2019 انجام دهد. صوفیه در واقع آخرین نمایشگاه خودروی اروپا روی تقویم سازمان بین المللی شرکت‌های خودروساز (OICA) محسوب می‌شود. در حالی نیسان جوک جدید به بلغارستان آمده که از ماه آینده قرار است وارد نمایندگی‌های اروپایی شرکت شود.

در صوفیه یک نمونه فول آپشن این خودرو با روکش چرم طبیعی و آلکانتارا، سیستم صوتی Bose، صندلی‌های گرم شونده، تزئینات سپرها و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی دو رنگ به نمایش درآمده است. زیر کاپوت این خودرو موتور جدید 1 لیتری سه سیلندر توربو شرکت با 117 اسب بخار قدرت نصب شده که به کمک یک گیربکس شش دنده دستی خروجی‌هایش را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در تمامی بازارها آپشن گیربکس هفت دنده اتومات دوکلاچه نیز برای این خودرو ارائه خواهد شد.

همان طور که از تصاویر پیداست، طراحی بدنه نیسان جوک جدید در مقایسه با مدل قبلی بسیار بهتر شده و به چشم مردم ظاهری عادی‌تر دارد. علاوه بر این، ابعاد خودرو نیز بزرگ‌تر شده و به لطف همین افزایش سایز خودرو، کابین نیز جادارتر شده است. در مقایسه با مدل فعلی این خودرو 6 سانتی متر فضای پای بیشتری داشته و تقریباً 1 سانتی متر فضای سر آن بیشتر است. پشت سرنشین‌ها شما یک فضای بار 422 لیتری در اختیار دارید که 20 درصد در قیاس با مدل فعلی بیشتر شده است.

همان طور که اشاره شد، فروش نیسان جوک مدل 2020 از ماه آینده در اروپا با قیمت پایه 17 هزار و 395 پوند برای مدل پایه ویزیا در بریتانیا شروع می‌شود. دلاری بخواهیم بگوییم قیمت پایه این خودرو تقریباً 22 هزار دلار است. نسخه گران قیمت و قدرتمند پرمیر ادیشن قیمت پایه‌ای برابر با 30 هزار دلار دارد. تحویل نمونه‌های فروخته از اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2020 شروع خواهد شد. یک نسخه پرفورمنس نیسمو نیز به احتمال زیاد سال آینده از این خودرو رونمایی می‌شود.