شرکت جنسیس بالاخره با رونمایی از خودروی GV80 در قالب یک SUV لوکس سایز متوسط، وارد دنیای شاسی بلندها شد. شرکت جنسیس قصد دارد تا سال 2021 شش مدل متفاوت در خانواده محصولات خود داشته باشد که شامل یک شاسی بلند کوچک‌تر به نام GV70 نیز است. برنامه‌های این شرکت برای سال 2021 در حالی از رسانه‌ها مخفی مانده که اخیراً، گزارش جدید در وب سایت موتور ترند منتشر شده و می‌گوید که جنسیس در حال بررسی یک شاسی بلند فول سایز به نام GV90 برای رقابت با بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS می‌باشد.

این گزارش ادعا کرده در حال حاضر مقامات شرکت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید وارد سگمنت شاسی بلندهای فول سایز بشوند یا نه. هنوز اطلاعات در مورد زمان رونمایی چنین مدلی وجود ندارد، گرچه به همین زودی‌ها نباید منتظر آن بمانیم. در حال حاضر، جنسیس روی طرح شش مدل تا سال 2021 تمرکز کرده و در حال آماده شدن برای رونمایی یک شاسی بلند تمام الکتریکی در همین سال است.

جنسیس در حال حاضر سه خودرو سدان شامل G70، G80 و G90 را در کنار یک شاسی بلند به نام GV80 در خانواده محصولات خود دارد. مدل پنجم شاسی بلند کامپکت GV70 است. با این حساب یک جای خالی برای مدل ششم باقی می‌ماند که برخی می گویند آن را شاسی بلند الکتریکی شرکت پر خواهد کرد. در مراسم رونمایی جنسیس GV80، این شرکت کره‌ای تیزری از شش مدل منتشر کرد که برخی از آن‌ها را تاکنون ندیده بودیم. یکی از آن‌ها به نظر یک مدل کوپه جذاب می‌رسید که امیدواریم در طراحی آن از کانسپت Essentia الهام گرفته شده باشد. یکی دیگر از آن شش مدل شبیه به یک هاچ بک الکتریکی سازی شده بود. در آن تصویر ما چیزی در قالب یک شاسی بلند بزرگ‌تر ندیدیم.

جنسیس GV80
شاسی بلند جنسیس GV80 مدتی پیش رونمایی شد

اضافه شدن یک شاسی بلند فول سایز قطعاً شرکت جنسیس را در مسیر رقابت با آلمانی‌های لوکس ساز قوی‌تر خواهد کرد. در حال حاضر این آلمانی‌ها هستند که استانداردهای سگمنت لوکس‌ها را تعیین می‌کنند و جنسیس نشان داده در زمینه رقابت با آن‌ها و پاس کردن استانداردهای مذکور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تاکنون، جنسیس در همه زمینه‌ها بسیار حساب شده رفتار کرده و به آرامی، در حال تبدیل شدن از هیچ به یک برند لوکس قدرتمند با توانایی رقابت با بهترین‌هاست. شاسی بلند GV80 بدون شک یک قدم خوب در این مسیر محسوب می‌شود. رونمایی از یک شاسی بلند بزرگ‌تر در قالب جنسیس GV90 و مدل پرچم دار شرکت می‌تواند به دنیا نشان دهد که این شرکت به صورت جدی قصد حضور در سگمنت لوکس‌ها را دارد.