بعد از رونمایی نسل جدید خودروی کیا سورنتو مدل 2021 این شرکت کره‌ای اکنون مشخصات فنی و سایر جزئیات کامل در مورد نسل چهارم این شاسی بلند سایز متوسط را منتشر کرده است. این جزئیات و اطلاعات جدید در وب سایت رسمی کیا در کره جنوبی منتشر شده و ظاهراً علت آن آغاز پیش فروش رسمی این خودرو از فردا می‌باشد.

در مقایسه با نسل فعلی که جانشینش خواهد شد، نسل جدید سورنتو 10 میلی متر طولانی‌تر بوده و 4810 میلی متر طول دارد و طول بین دو محور با افزایش 35 میلی متری به 2815 میلی متر رسیده است. با احتساب باربندها ارتفاع خودرو 1700 میلی متر بوده و عرضی برابر با 1900 میلی متر دارد.

به لطف افزایش ابعاد بدنه این شاسی بلند اکنون کابین جادارتری و بالطبع راحت‌تری با ترکیب شش صندلی دارد. جالب است بدانید ردیف دوم صندلی‌های این خودرو دو صندلی تکی داشته و خبری از صندلی نیمکتی در این بخش نیست. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، صندلی‌های ردیف عقب تاشو بوده و در صورت نیاز به فضای بار بیشتر می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

شاسی بلند کیا سورنتو مدل 2021 در بازار کره جنوبی ابتدا با یک موتور هیبریدی متشکل از یک موتور توربو 1.6 لیتری بنزینی با 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 59 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد. خروجی کلی این پیشرانه 227 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور ذکر شده است.

کنسول مرکزی نسل جدید کیا سورنتو مدل 2021

همچنین یک پیشرانه توربو دیزل 2.2 لیتری متصل به یک گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات نیز برای این خودرو ارائه خواهد شد. این موتور با نام SmartStream D2.2 خروجی‌هایی برابر با 199 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد.

بعدها شرکت قصد عرضه پیشرانه‌های بیشتری از جمله چند موتور بنزینی توربو قدرتمند دارد. شرکت یک مدل پلاگین هیبریدی کیا سورنتو مدل 2021 را نیز تأیید کرده و امسال شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.

در نتیجه استفاده از مواد اولیه سبک وزن، نسل جدید سورنتو توانسته 80 کیلوگرم کاهش وزن در عین افزایش ابعاد بدنه را تجربه کند. این پلت فرم که اخیراً با همکاری هیوندای طراحی شده سواری بسیار نرم‌تری را در کنار هندلینگ تیزتر در اختیار راننده قرار می‌دهد. ایمنی نسل جدید سورنتو نیز به لطف هشت ایربگ از جمله ایربگ زانویی راننده بسیار بهتر شده است. برای نخستین بار روی یک مدل کیا یا هیوندای، سورنتو مدل 2021 به یک سیستم ترمز خودکار پیشگیری از تصادف مجهز شده که به صورت اتوماتیک در صورت از دست رفتن کنترل خودرو ترمزگیری می‌کند.

نسل چهارم کیا سورنتو مدل 2021 روز 3 مارس در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 معرفی جهانی خواهد شد.