شرکت هیوندای بالاخره جزئیات بیشتری از هیوندای توسان پلاگین هیبریدی منتشر کرد که قرار است بهار سال آینده وارد بازار اروپا شود.

این خودروی جذاب یک موتور توربو 1.6 لیتری اسمارت استریم بنزینی 177 اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی 90 اسب بخاری و یک پک باتری لیتیم پلیمری 13.8 کیلووات ساعتی ترکیب کرده است. خروجی کلی این سیستم 261 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور می باشد.

کره ای ها می گویند هیوندای توسان پلاگین هیبریدی طبق چرخه WLTP، ظرفیت پیمایش الکتریکی 50 کیلومتری خواهد داشت. خودرو به یک شارژر آنبرد 7.2 کیلوواتی مجهز شده ولی هیوندای هنوز زمان شارژ رسمی خودرو را اعلام نکرده است.

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی جدید از یک گیربکس شش دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل HTRAC به صورت استاندارد بهره می برد. این شاسی بلند جدید همچنین به یک فلپ هوای فعال در جلو مجهز شده که میزان هوای ورودی را بسته به دمای مایع خنک کننده، سرعت خودرو و برخی موارد دیگر و به منظور کاهش مقاومت هوایی و بهبود مصرف سوخت تنظیم می کند.

توسان پلاگین هیبریدیعلاوه بر این، هیوندای توسان پلاگین هیبریدی جدید به لطف طراحی و جاسازی هوشمندانه پک باتری در کف خودرو، در عقب فضای سرنشین و بار خوبی دارد. فضای بار کاهش اندکی از 620 به 558 لیتری داشته است.

وجود سیستم دو دیفرانسیل این خودرو،  بدین معنی است که توسان پلاگین هیبریدی به یک سلکتور Terrain Mode مجهز می باشد که بسته به وضعیت جاده، قدرت، گشتاور و قدرت ترمزگیری را بهینه سازی می کند.

هیوندای همچنین آپشن تنظیم ارتفاع الکترونیکی را روی خودرو ارائه خواهد کرد که با اضافه کردن کمک فنرهای هوشمندی که توسط راننده و از طریق حالت های اکو یا اسپرت قابل تنظیم است این کار را انجام می دهد.

فروش توسان پلاگین هیبریدی جدید در اروپا از بهار سال 2021 شروع خواهد شد.