بعد از رونمایی کامل طراحی بدنه و ظاهری خودروی کیا K5 که در بازارهای خارج کره جنوبی با نام اپتیما شناخته می‌شود، شرکت بالاخره جزئیات کابین و پیشرانه‌ها را برای نسل جدید سدان سایز متوسط خود اعلام کرده است. البته باید اشاره کنیم که تمام جزئیات اعلام مختص مدل ویژه بازار کره هستند و نسخه‌های جهانی می‌توانند متفاوت از این خودرو باشند. اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که زمستان‌های برف گیر دارد، از شنیدن این خبر که کیا اپتیما مدل 2021 با سیستم دو دیفرانسیل هم عرضه خواهد شد قطعاً باید خوشحال شوید. خودرو به صورت استاندارد دیفرانسیل جلوست، ولی آپشن AWD برای آن ارائه شده، هرچند هنوز معلوم نیست کدام پیشرانه و گیربکس‌ها آپشن دو دیفرانسیل را خواهند داشت.

در بیانیه کیا اشاره شده که دو پیشرانه برای مدل‌های ویژه بازارهای جهانی کیا اپتیما مدل 2021 قرار است عرضه شود. یکی از آن‌ها موتور 1.6 لیتری توربو 4 سیلندر مدل‌های فعلی اپتیماست که 178 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

کاپوت کیا اپتیما مدل 2021

پیشرانه جدید اضافه شده به خودرو یک 2.5 لیتری توربو 4 سیلندر است که فقط روی تریم پرفورمنس GT ارائه خواهد شد. این موتور 286 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت می‌گوید صفر تا صد کیا اپتیما مدل 2021 مجهز به این موتور حدوداً 6.6 ثانیه می‌باشد. کیا همچنین این پیشرانه را با یک گیربکس جدید هشت دنده اتومات دو کلاچه یا یک جعبه دنده هشت سرعته اتومات مجهز به یک مبدل گشتاور روانه بازار خواهد کرد.

بسته به بازار، کیا اپتیما مدل 2021 همچنین با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 150 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور، یک نسخه قوی‌تر از همین پیشرانه با 158 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور و نهایتاً یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با 191 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور فروخته خواهد شد. این سه پیشرانه با یک گیربکس شش یا هشت دنده اتومات عرضه خواهند شد. گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات فقط مختص مدل GT عرضه شده است. بعدها شرکت مدل‌های پلاگین هیبریدی این خودرو را نیز رونمایی خواهد کرد، ولی کیا هنوز جزئیات آن‌ها را اعلام نکرده است.

کابین کیا اپتیما مدل 2021

عجیب این که شرکت فقط یک تصویر از طراحی کابین کیا اپتیما مدل 2021 منتشر کرده، ولی توضیحات زیادی در مورد جزئیات آن داده است. نسل جدید کیا اپتیما مدل 2021 با یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی و آپشن صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی فروخته خواهد شد. خریداران می‌توانند یک صفحه نمایش هدآپ 8 اینچی را نیز سفارش بدهند.

سیستم‌های کمکی رانندگی بسیار زیادی که کیا روی محصولات خود ارائه می‌کند، در این مدل با اضافه شدن سیستم Remote Smart Parking Assist بیشتر هم شده است. به کمک این تکنولوژی، با فشردن یک دکه روی سوییچ، خودرو به صورت خودکار از پارک بیرون خواهد آمد.

فروش کیا اپتیما مدل 2021 در بسیاری از بازارها از نیمه اول سال 2020 شروع خواهد شد. اخیراً خبری منتشر شده که کیا نام این سدان را در بازارهای جهانی نیز به K5 تغییر خواهد داد.