تخفیف بیمه شخص ثالث همواره یکی از مهم ترین ملاک ها هنگام خرید خودرو بوده است. این روزها با توجه به افزایش شدید هزینه های بیمه شخص ثالث خودرو، یکی از موضوعاتی که بسیار داغ شده بحث انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث است.

بیمه مرکزی ایران اخیرا خبری منتشر کرده که تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک خودرو و صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه است و مالک خودرو می‌تواند پس از انتقال خودرو، تخفیفات خود را به خودروی دیگری منتقل کند.

در خبر منتشر شده توسط بیمه مرکزی آمده که مالکان وسایل نقلیه موتوری زمینی طبق مصوبه هیئت وزیران می توانند تخفیف بیمه شخص ثالث خود، همسر و والدین یا اولاد را به خودروی دیگر انتقال دهد.

بنابراین بدون در نظر گرفتن این که خودرو صفر کیلومتر است یا کارکرده، حق بیمه شخص ثالث خودروی جدید مالک وسیله نقلیه با احتساب تخفیفات عدم خسارت انتقالی، محاسبه خواهد شد.

بر این اساس تخفیفات بیمه شخص ثالث همزمان با انتقال مالکیت خودرو قابل انتقال است و در صورت در دسترس نبودن انتقال گیرنده (اعم از وسیله نقلیه مالک، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه وی)، این تخفیفات در سوابق بیمه گر برای مدت نامحدود در بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.

اگر ساده تر بخواهیم توضیح دهیم، شما هنگام فروش خودروی خود، در صورتی که حتی قصد خرید خودروی دیگر نداشته باشید، می توانید سابقه تخفیف بیمه شخص ثالت خودرو را تا مدت نامحدود برای خود نگهداری کنید.