نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در اظهارات اخیر خود در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو، گفته که بررسی بودجه نزدیک به یک ماه در سه شیفت انجام شده و به همین دلیل، بحث طرح ساماندهی خودرو مسکوت مانده بود و برای جبران زمان از دست رفته بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو پس از عید در اولین جلسه کمیسیون صنایع در دستور کار خواهد بود.

علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو گفته که نزدیک به یک ماه است که بودجه در مجلس بررسی می شود. به همین دلیل هیچ کمیسیونی برای رسیدگی به طرح ها جلسه ای برگزار نکرده است.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص تاخیر به وجود آمده گفته:

پیش بینی ما این بود که بودجه تصویب نشود و به سه دوازدهم برسد و جلسات کمیسیون ها نیز برگزار شود اما برخلاف پیش بینی ها بودجه تصویب شد و پس از آن بحث بررسی بودجه آغاز شد، به همین دلیل کمیسیون صنایع هیچ جلسه ای برگزار نکرده است . احتمالا فردا نیز باز به بررسی بودجه پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود همچنین گفته که پس از بررسی دو طرح که یکی برای خود کمیسیون می باشد و تقریبا رو به اتمام است و طرح دیگر هم مربوط به طرح برگشتی شورای رقابت است که برای مجلس دهم می باشد، پس از اتمام بررسی این طرح ها بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو احتمالا 3 جلسه طول خواهد کشید.

علی در ادامه صحبتش گفته:

من فکر می کنم با وجود مخالفان، طرح عرضه خودرو در بورس تصویب خواهد شد. کلیات این طرح در کمیسیون تصویب شده اما به دلیل جزییات باز هم باید بررسی شود. بر این اساس احتمالا این طرح در سال 1400 اجرایی خواهد شد، همچنین وزارتخانه هم به اجرایی شدن این طرح چندان بی میل نیست.

طبق ادعای نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس، به دلیل حساسیت بالای موضوع خودرو صحن منتظر یافتن موضوعی برای تصویب است، همچنین صحن آمادگی ورود به این موضوع را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به حذف ثبت محضری برخی خودروها چراغ سبز نشان داده اند گفته که من اطلاعات زیادی در خصوص این طرح ندارم اما در پاسخ به سوالی گفتم که موافق کم رنگ شدن بوروکراسی خرید و فروش خودرو هستیم تا هزینه زیادی به مردم تحمیل نشود.

خودرو به دلیل میزان بالای خرید و فروش آن همانند ملک نیست و نباید مردم را خیلی در پروسه های سخت قرار داد؛ در عین حال باید اطمینان حاصل شود تا مساله ای ایجاد نشود.