اواخر بهمن ماه سال پیش بود که شرکت ایران خودرو طی مراسمی با حضور حسن روحانی، از پروژه جدید خودرو که یک سدان به نام ایران خودرو K132 بود رونمایی کرد.

اکنون در حالی تقریبا سه ماه از آن تاریخ می گذرد که علاوه بر انتشار جزئیات بیشتر و مشخص شدن آپشن ها، تجهیزات و امکانات مدل پایه این سدان که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد، شرکت اخیرا یک تیزر ویدیویی از این خودرو منتشر کرده است. در این تیزر البته بخش های زیادی از خودرو را نمی توان دید و به سبک شرکت های خارجی، ایران خودرو تلاش کرده تا تصویری در سایه از این خودرو را به مردم نشان دهد.

ظاهرا کمپین تیزر ویدیویی سدان K132 در فاصله 2 خرداد تا عید فطر از شبکه های صدا و سیما پخش خواهد شد و احتمالا تاکنون آن را در یکی از شبکه های تلویزیونی دیده اید.

اطلاعاتی در مورد سدان ایران خودرو K132

پروژه سدان جدید ایران خودرو، فعلا داخل شرکت با کد K132 معروف شده و البته، قرار است تا با نام تجاری متفاوتی وارد بازار شود. این خودرو در واقع یک سدان سایز متوسط می باشد که روی پلت فرم PF1 گروه پژو سیتروئن ساخته شده است.

شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که تولید سدان K132 با داخلی سازی بالای ۹۲ درصدی از بهمن سال 1399 به صورت آزمایشی قرار است شروع شود. همچنین با عنایت به پروژه های تعریف شده، ایران خودرو K132 در دو مدل تنفس طبیعی دنده ای و توربو شارژ اتوماتیک در بازار کشور عرضه خواهد شد.

به گفته ایران خودرو، این سدان جدید در قدم اول با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی وارد بازار می شود و بعدا تولید نسخه توربو و اتوماتیک در دستور کار قرار خواهد گرفت. ایران خودرو می گوید برای سدان K132 دو موتور EC5 و TC7 پلاس را در نظر گرفته و هم اکنون این پیشرانه ها مراحل افزایش داخلی سازی خود را طی می کنند.

از مهم ترین تجهیزات و آپشن های مدل پایه این سدان می توان به مواردی مانند ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم های ESC، EBA ، ABS، HSA، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی، سنسور پارک عقب و برخی موارد دیگر اشاره کرد.