همان طور که احتمالاً می دانید، فردا قرار است به صورت آنلاین شاهد رونمایی رسمی لامبورگینی سیان رودستر باشیم.

هفته پیش بود که لامبورگینی اعلام کرد قرار است به زودی یک مدل جدید رونمایی کند. آن موقع همه حدس و گمان‌ها به سیان رودستر یا مدل SCV12 که اخیراً تصاویر تیزر مختلفی از آن دیده بودیم ختم می‌شدند. اکنون، با انتشار یک تصویر تیزر در اکانت توییتر لامبورگینی و یک تصویر دیگر روی وب سایت شرکت، کاملاً مطمئن هستیم که خودروی جدید آن‌ها در واقع لامبورگینی سیان رودستر است.

در تصویر تیزر منتشر شده در توییتر، خودرویی را به رنگ زیبای آبی می‌بینیم که به یک باله عقب به سبک لامبورگینی سیان FKP 37 مجهز شده و نوشته Realizzata a Santa’Agata Bolognese روی آن قرار دارد. در تصویر تیزر دوم منتشر شده روی سایت طراحی بخش عقب خودرو را در تصویری بسیار تاریک می‌بینیم. البته از نمای عقب، تفاوت زیادی بین لامبورگینی سیان رودستر و سقف دار دیده نمی‌شود.

به احتمال بسیار زیاد، از نظر فنی مدل رودستر این خودرو کاملاً مشابه مدل کوپه که سال پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد خواهد بود. بر همین اساس، احتمالاً این خودرو از همان موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی با 774 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی 34 اسب بخاری یکپارچه شده با گیربکس هفت دنده بهره خواهد برد.

لامبورگینی سیان رودستر
تصویر تیزر منتشر شده در توییتر لامبورگینی

نیروی موتور الکتریکی توسط یک ابر خازن تأمین می‌شود که توانی سه برابر بیشتری از یک باتری هم وزن خود دارد. انتظار می‌رود این ابرخودرو همان خروجی ترکیبی 808 اسب بخاری را داشته باشد. این خودرو احتمالاً صفر تا صدی زیر 2.8 ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعتش بالای 350 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

لامبورگینی گفته فقط 63 دستگاه از مدل کوپه سیان قصد دارد بسازد و به احتمال زیاد، مدل رودستر نیز همین تیراژ را خواهد داشت. نظر شما در مورد این ابرخودروی جدید ایتالیایی‌ها چیست؟