شرکت تویوتا بالاخره در سال 2020 موفق شده که جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین خودروساز دنیا را از فولکس واگن پس بگیرد. سال پیش، این خودروساز ژاپنی 9.53 میلیون دستگاه خودرو فروخته و رقیب سنتی آلمانی آن ها 9.31 میلیون خودرو توانسته بفروشد.

طبق اعلام اتونیوز، هر دو شرکت در مقایسه با 2019 افت فروش داشته اند، ولی علت این کاهش فروش پاندمی ویروس کرونا بوده که روی همه شرکت ها تاثیر منفی داشته است. بزرگ ترین بازار فولکس واگن اروپاست، جایی که فروش شرکت 24 درصد افت کرده، از سوی دیگر تویوتا در آمریکا فروش بیشتری دارد و در این بازار افتی 14.4 درصدی را تجربه کرده است.

در مقایسه با 2019، تویوتا افت فروشی 11 درصدی داشته و فروش فولکس واگن 15 درصد کاهش پیدا کرده است. این اعداد شامل همه برندهای این دو گروه خودروسازی می باشد.

از سال 2015، تویوتا موفق به کسب عنوان بزرگ ترین خودروساز دنیا نمی شد. برخلاف رسوایی دیزل گیت فولکس واگن، این شرکت توانسته بود محبوبیت محصولات خود را در اروپا به خوبی حفظ کند.

شرکت تویوتا

از آن زمان به بعد، فولکس واگن تمرکز اصلی خود را روی الکتریکی سازی محصولاتش گذاشته است. در حالی که گروه فولکس واگن در حال آماده سازی چند مدل الکتریکی تولید انبوه برای ورود به بازار است، پیش بینی می شود این گروه آلمانی دوباره عنوان بزرگ ترین خودروساز دنیا را پس بگیرد، ولی به احتمال زیاد تویوتا به این راحتی ها پا پس نخواهد کشید.

باید منتظر ماند و دید با ورود محصولات اصلی الکتریکی برندهای مختلف این دو گروه خودروساز کدام یک شرایط بهتری در بازار از نظر میزان فروش خواهند داشت. فولکس واگن انتظار دارد طی سال های آتی فروش محصولات الکتریکی اش بخش اعظمی از فروش کلش را تشکیل بدهد. گرچه این پیش بینی به نظر محتمل می رسد، ولی هنوز برخی ریسک ها وجود دارد.

در عین حال، شرکت تویوتا توانسته جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین شرکت دنیا محکم تر کند. یکی از سخنگوهای تویوتا در این مورد به اتونیوز گفته که تمرکز تویوتا در حال حاضر روی خدمت به مشتریان بوده و جایگاه شرکت از نظر میزان فروش برای آن ها مهم نیست.