شرکت خودروسازی انگلیس استون مارتین بالاخره با خروج اولین نمونه تولیدی شاسی بلند استون مارتین DBX از کارخانه جدید شرکت در سنت ایتن ولز، خط تولید آن را به صورت رسمی افتتاح کرد.

نام DBX نخستین بار سال 2015 و زمانی که استون مارتین برنامه طراحی و توسعه آن را شروع کرد بر سر زبان‌ها افتاد. تست‌های فیزیکی این خودرو سه سال بعد آغاز شدند و نهایتاً این برند بریتانیایی در اواخر سال 2019 آن را رونمایی کرد. اکنون قدم بعدی شروع تحویل سفارشات مشتریان خواهد بود و شرکت گفته قرار است نخستین سری شاسی بلند استون مارتین DBX را طی ماه جاری میلادی شروع کند.

کیث سانتون، مدیر اجرایی شرکت در این باره گفته:

من به شدت احساس غرور می‌کنم که تیم استون مارتین با تلاش‌های بی وقفه خود این محل سابقاً نظامی را به یک کارخانه مونتاژ خودروی مدرن تبدیل کردند. واقعاً به سرانجام رساندن این پروژه افتخار بزرگی برای استون مارتین است. دیدن خروج اولین شاسی بلند استون مارتین DBX مونتاژی از این خط تولید لحظه‌ای بسیار فراموش نشدنی بود و ای کاش همه کارکنان شرکت در این لحظه کنار ما حضور داشتند.

DBX علاوه بر تنوع بخشیدن به خانواده محصولات استون مارتین نخستین شاسی بلند لوکس در تاریخ شرکت محسوب می‌شود. این خودرو به عنوان یک پکیج کامل هم راحتی یک مدل گرند تورر را دارد و هم از توانایی‌های آفرود بسیار خوبی بهره می‌برد. قیمت پایه این خودرو در آمریکا از 190 هزار دلار، در بریتانیا از 158 هزار پوند و در آلمان از 193 هزار یورو شروع می‌شود.

پلاک کابین شاسی بلند استون مارتین DBX

این خودرو قدرت مورد نیاز خود را از موتور 4 لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی با 542 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر که ساخت مرسدس آ ام گ است تأمین می‌کند. این موتور به یک گیربکس 9 دنده اتومات متصل شده و خروجی‌هایش را به کمک آن به تمام چرخ ها منتقل می‌کند. این خودرو صفر تا صد را در 4.5 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 291 کیلومتر بر ساعت دارد.