هیوندای i20 شاید خودروی آشنایی برای آمریکایی‌ها نباشد، ولی در آسیا و اروپا، این خودرو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سوپرمینی های بازار معرفی کرد. به زودی شرکت هیوندای برای این بازارها یک نسخه کاملاً جدید از این خودرو را می‌خواهد ارائه کند.

در این مطلب قصد داریم شما را با تمام اطلاعاتی تاکنون در مورد آن منتشر شده آشنا کنیم. لطفاً در ادامه مطلب با مجله سوییچ همراه باشید.

زاویه‌هایی جذاب

خودروی فعلی هیوندای i20 ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و تقریباً کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که ظاهر آن را نپسندد. برای مدل 2020، شرکت همین رویه را می‌خواهد ادامه بدهد. این خودرو از آخرین زبان طراحی هیوندای استفاده کرده و مشابه آن چه در سوناتا و النترای جدید دیده‌ایم، طراحی بدنه‌اش پر از زاویه‌های بسیار جذاب است.

در طراحی جلو وجود یک جلوپنجره آبشاری بزرگ در کنار دو چراغ LED با زاویه‌های تیز و قاب چراغ‌های مه شکن مثلثی این بخش را بسیار زیبا کرده است.

یک خط کمر جذاب از گوشه چراغ‌های جلو شروع و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود و همین سبب شده طراحی کناری خودرو بسیار جذاب شود. طراحی عقب با وجود چراغ‌های LED افقی و چین‌هایی عمیق ساده و در عین حال زیبا می‌باشد.

هیوندای i20 مدل 2020

کابینی بهتر برای هیوندای i20 مدل 2020

در حالی که یهوندای ابعاد بدنه کامپکت i20 و ترکیب طراحی 5 در آن را توانسته حفظ کند، سرنشین‌ها از طراحی بهتر کابین و کیفیت بالاتر آن قطعاً لذت خواهند برد.

از نظر تکنولوژی، خریداران از یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ با نویگیشن ماهواره‌ای، بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برند. مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی از جمله سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم هشدار حواس پرتی راننده شامل ترمز اضطراری خودکار عقب و جلو و بسیاری موارد دیگر برای هیوندای i20 مدل 2020 عرضه شده است.

زیر کاپوت

این سوپرمینی کوچک گفته می‌شود همان موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر بنزینی مدل فعلی را حفظ کرده و همچنین یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو نیز عرضه خواهد کرد. در برخی بازارهای جهانی خاص مانند هند شرکت پیشرانه دیزلی نیز برای آن در نظر گرفته است. خروجی‌های موتور به کمک یک گیربکس شش دنده دستی یا هفت دنده دو کلاچه اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

اگر به خودروهای پرفورمنس کوچک علاقه دارید، خبر خوش این که هیوندای نسخه N Performance آن را نیز می‌خواهد روانه بازار کند. گفته می‌شود این مدل از پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با بالای 200 اسب بخار قدرت استفاده کرده و قصد رقابتی جدی با امثال فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا ST را دارد.

رقبا و زمان رونمایی

با طراحی ظاهری جذاب، تکنولوژی‌های جدید و کابین بهینه شده، هیوندای i20 مدل 2020 در کلاس خود به رقابتی شدید با فولکس واگن پولو، فورد فیستا، اوپل کورسا، رنو کلیو، سوزوکی سوئیفت، هوندا جاز، پژو 208، مزدا 2 و تویوتا می‌خواهد بیاید.

شرکت هیوندای آن را در دو مدل 5 در و Active می‌خواهد بفروشد. متاسفانه برای این نسل ظاهراً خبری از نسخه سه در نخواهد بود. تا پایان سال جاری میلادی هیوندای آن را رونمایی خواهد کرد و فروشش، قرار است از اوایل 2020 آغاز شود.

نظر شما در مورد هیوندای i20 چیست؟ بین این خودرو هیوندای اکسنت جدید، انتخاب شما کدام یک خواهد بود؟