با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین نیاز به کاهش هزینه‌ها، در حال حاضر طراحی و توسعه نسل جدید مینی که در واقع نسل چهارم آن محسوب می‌شود به تعویق افتاده است.

ظاهراً بی ام و به خاطر شک و تردیدها در مورد روابط تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا بعد از برگزیت و از سویی دیگر نیاز مبرم شرکت به کاهش هزینه‌های جاری، طراحی و توسعه نسل چهارم هاچ بک مینی را فعلاً متوقف کرده است. نسل سوم این خودرو در سال 2014 رونمایی شده و طبق برنامه قرار بود در سال 2022 یا 2023 شاهد رونمایی نسل جدید مینی باشیم.

ماکسیمیلیان شوبرل، سخنگوی بی ام و گفته که تولید این مدل جدید به تعویق افتاده است. نسل فعلی مینی مبتنی بر پلت فرم UKL1 بی ام و ساخته شده است. شوبرل در این باره به رویترز گفته:

طول عمر این پلت فرم هم به دلیل کاهش هزینه‌ها و هم به خاطر برگزیت بیشتر شده است.

بسیاری از نمونه‌های هاچ بک مینی از جمله نسخه جدید الکتریکی، در کارخانه بی ام و مینی در آکسفورد تولید می‌شوند، البته بسیاری از قطعات آن آر اتحادیه اروپا وارد می‌گردند. در حالی که بریتانیا اکنون اتحادیه اروپا را ترک کرده، ولی قوانین تجاری بین آن‌ها تا پایان سال 2020 دست نخورده باقی خواهد ماند تا یک قرارداد جدید بین دو طرف به امضا برسد. این قرار داد جدید به احتمال زیاد شامل اعمال تعرفه روی کالاها خواهد بود.

هاچ بک مینی، در کنار چند مدل دیگر مینی و بی ام و در کارخانه VDL Nedcar در کشور هلند تولید می‌شوند. بی ام و بارها تاکید کرده که اگر در قرارداد تجاری جدید بریتانیا و اتحادیه اروپا تعرفه زیادی روی محصولات صادراتی تعریف شود خط تولید خودروهای مینی ا به راحتی می‌تواند منتقل کند.

بی ام و قبلاً گفته بود که نسل جدید هاچ بک مینی از نظر ابعاد کوچک آر شده و از پلت فرم UKL1 به یک پلت فرم جدید سوییچ خواهد کرد. پلت فرم جدید احتمالاً FAAR شرکت بی ام و می‌باشد. برخی گزارش‌ها نیز وجود دارند که بی ام و با همکاری شرکت چینی گریت وال در حال طراحی و توسعه یک پلت فرم جدید است و احتمال دارد همین پلت فرم برای نسل چهار مینی نیز استفاده شود.

سوییچ کردن روی یک پلت فرم جدید قطعاً به سرمایه گذاری بسیار زیادی برای به روزرسانی خطوط تولید مینی هم در آکسفورد و هم در هلند نیاز خواهد داشت؛ آن هم در زمانی که بی ام و تلاش می‌کند تا با کاهش هزینه‌های خود بیشتر روی خودروهای الکتریکی، متصل و خودران سرمایه گذاری کند.