به گزارش نشریه آلمانی Welt تقریباً صد هزار شغل مختلف در صنعت خودروی آلمان در خطر تعدیل به علت بحران ویروس کرونا و تأثیر منفی آن روی این صنعت قرار گرفته‌اند.

میزان تقاضا در بازار آلمان برای خودرو به علت شدیدتر شدن بحران ویروس کرونا با کاهش شدید مواجه شده است. فردیناند دودنهافر، کارشناس بازار خودروی آلمان در این باره می‌گوید ظرفیت تولید خودرو در این کشور بسیار بالاست و ممکن است امسال آلمان با کاهش فروش 1.3 میلیون دستگاهی مواجه شود.

صنعت خودروی آلمان امسال پیش بینی می‌شود 3.8 میلیون دستگاه فروش داشته باشد که کاهش قابل توجهی در مقایسه با 5.1 میلیون دستگاه خودروی سال 2019 خواهد بود. به علت این کاهش تولید و فروش پیش بینی می‌شود تقریباً 100 هزار شغل خودرویی از مجموع 830 هزار شغل در صنعت خودروی آلمان از بین برود.

صنعت خودروی آلمان

دودنهافر در این باره می‌گوید:

ما انتظار کاهش شدید در میزان تولید صنعت خودروی کشور آر داریم. تقریباً 100 هزار شغل در ریسک تعدیل قرار دارند که تقریباً 12 درصد از کل مشاغل خودرویی آلمان را تشکیل می‌دهد.

دودنهافر در صحبت‌های خود از دولت آلمان خواسته تا تمام تلاش خود را برای افزایش تقاضا برای خودروهای جدید، مخصوصاً مدل‌های الکتریکی و هیبریدی انجام بدهد. در حال حاضر، دولت آلمان یارانه‌ای 6 هزار یورویی برای خرید خودروهای سبز ارائه می‌کند، ولی ممکن است در آینده شاهد بسته‌های تشویقی دیگری نیز باشیم.

دودنهافر در این باره گفته:

به عنوان مثال خودروسازها می‌توانند برنامه‌های لیزینگ ارزان قیمت به مشتری‌ها با گارانتی امکان پس گرفتن خودرو در صورت بیکار شدن خریدار ارائه نمایند. در حال حاضر فقط اقدامات قاطعانه و جسورانه دولت است که می‌تواند این عدم قطعیت خریداران خودرو را از بین ببرد.
این روزها صنعت خودروی کشورهای مختلف به علت بحران کرونا دچار دردسرهای زیادی شده است و فعلاً، باید منتظر ماند و دید این بحران تا کجا قرار است ادامه پیدا کند.