بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های فراوان در مورد زمان رونمایی، شرکت جنسیس بالاخره تصمیم گرفت تا به صورت رسمی تصاویر و همچنین جزئیات بیشتری در مورد شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 منتشر کند. این خودرو که رقیبی جدی برای امثال بی ام و ایکس 5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 محسوب می‌شود اولین شاسی بلند برند کره‌ای لوکس جنسیس بوده و شرکت امید زیادی به فروش بالای آن دارد.

طراحی این خودرو که پیش نمایشی از آن را در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 در قالب کانسپت GV80 دیده بودیم، حاصل همکاری مشترکی استودیوهای طراحی جنسیس در کره جنوبی، آمریکا و آلمان است. خودرو هم در طراحی ظاهری و هم کابین بسیار زیبا، شیک و به روز است. البته ما طراحی باریک‌تر و شیک‌تر جلوپنجره کانسپت را در مقایسه با جلوپنجره بزرگ مدل تولیدی بیشتر می‌پسندیم. این جلوپنجره در کنار چراغ‌های جلوی چهارتایی ظاهراً به امضای طراحی جدید جنسیس تبدیل شده و مشابه آن را روی G90 مدل 2020 نیز دیده بودیم.

داخل کابین، جنسیس ظاهری بسیار مینیمالیستی برای خودرو طراحی کرده و روی داشبورد، شاهد طراحی شلوغ با انواع دکمه‌های کنترلی نیستیم. همان طور که اشاره شد، خبری از دکمه‌های زیاد داخل کابین نیست و شرکت یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و همچنین یک صفحه نمایش بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو تعبیه کرده است. در تصویر رسمی، جنسیس GV80 به یک صفحه و کیلومتر و آمپرهای دیجیتال مجهز شده، ولی ما تاکنون در تصاویر فقط نمونه‌های مجهز به صفحه کیلومتر آنالوگ را دیده‌ایم و احتمال دارد شرکت این مورد را فقط در بازار کره ارائه کند.

کانسپت GV80
کانسپت GV80 در نمایشگاه نیویورک

از دیگر عناصر قابل توجه داخل کابین می‌توانیم به دریچه‌های ورودی هوای باریک، فرمان دو پر و عدم وجود دسته دنده سنتی اشاره کنیم. به جای دسته دنده معمولی جنسیس یک سلکتور دنده چرخشی الکترونیکی الماس مانند روی کنسول مرکزی نصب کرده است. جنسیس می‌گوید این خودرو در دو ترکیب صندلی 5 و 7 سرنشین فروخته خواهد شد.

از پیشرانه‌ها چه خبر؟

مانند برادران سدان خود، جنسیس GV80 نیز روی یک پلت فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده و سیستم دو دیفرانسیل به عنوان آپشن روی آن ارائه خواهد شد. در حالی که هنوز هیچ پیشرانه‌ای به صورت رسمی برای این خودرو تأیید نشده، ولی برخی اطلاعات منتشر شده از کره حاکی از آن هستند که جنسیس GV80 با سه موتور در بازار داخلی این کشور قرار است فروخته شود.

در زمان ورود به بازار خودرو با یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خورجینی توربو دیزل با 274 اسب بخار قدرت و 589 نیوتن متر گشتاور متصل به یک گیربکس هشت دنده اتومات و صفر تا صد 6.8 ثانیه‌ای فروخته خواهد شد.

چند هفته بعد یک موتور 4 سیلندر توربو 2.5 لیتری با 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور، با همان گیربکس و صفر تا صد 6.9 ثانیه قرار است برای آن عرضه شود. نهایتاً قوی‌ترین موتور این خودرو یک شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری توربو با 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور و صفر تا صدی 5.7 ثانیه‌ای است. به احتمال بسیار زیاد، هر دو موتور بنزینی در بازار آمریکای شمالی نیز فروخته خواهند شد.

فروش جنسیس GV80 از چه زمانی شروع می‌شود؟

جنسیس می‌گوید این شاسی بلند امسال وارد بازار خواهد شد و فروش آن در بازار داخلی کره از ماه ژانویه شروع می‌شود. انتظار داریم جنسیس GV80 معرفی آمریکای شمالی خود را در نمایشگاه نیویورک امسال جشن گرفته و فروشش از چند ماه بعد آغاز شود.