شرکت لندرور در راستای به روزرسانی خانواده محصولات خود و همچنین افزایش فروش این مدل، قصد دارد به زودی اولین مدل هیبریدی خودرو دیسکاوری را روانه بازار کند. طی چند وقت اخیر فروش خودرو خوب نبوده و شرکت امیدوار است لندرور دیسکاوری هیبریدی بتواند این مشکل را حل کند.

در اولین سری تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو، با توجه به حجم استفاده از پوشش استتاری روی بدنه می‌تواند حدس زد که لندرور تغییرات زیادی روی این مدل اعمال کرده و کار خود را فقط محدود به بروزرسانی امکانات و تجهیزات نکرده است. نکته جالب این که مدل تستی یک نمونه هیبریدی – الکتریکی است.

لندرور هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که نمونه‌های آزمایشی لندرور دیسکاوری هیبریدی با چه نوع پیشرانه هیبریدی تست می‌شوند. این احتمال وجود دارد که شرکت قصد دارد یک نسخه پلاگین هیبریدی با سیستم چهار سیلندر P400e که قبلاً روی رنج رور و رنج رور اسپرت دیده بودیم را عرضه کند.

البته ما اطلاع داریم که این مدل موجود در تصاویر یک مدل هیبریدی ملایم بوده و از سیستم 48 ولتی که سال پیش به خانواده رنج رور اضافه شده بود استفاده می‌نماید. تنها سیستم فعلی در خانواده لندرور که مناسب خودرویی در این ابعاد و وزن می‌باشد، ترکیب موتور بنزینی شش سیلندر خطی 3 لیتری توربو، یک ژنراتور و باتری 48 ولتی است.

البته، با توجه به وجود پیشرانه‌های دیزلی زیاد در خانواده دیسکاوری، می‌توان انتظار چنین سیستمی را روی موتورهای دیزلی چهار و شش سیلندر این شاسی بلند هفت سرنشین داشت که احتمالاً اواخر 2020 وارد بازار خواهند شد.

از آن جایی که جگوار لندرور می‌خواهد با کاهش میانگین کربن دی اکسید تولیدی ناوگان خود از جرائم اتحادیه اروپا دور بماند، به روزرسانی هایی از این قبیل بسیار برای شرکت ضروری می‌باشند. امید اصلی این برند برای رسیدن به چنین اهدافی البته نسخه‌های پلاگین هیبریدی دیسکاوری اسپرت و رنج رور ایووک هستند که فروش آن‌ها از هفته‌های آتی شروع می‌شود و نخستین نمونه‌ها را مشتریان در ماه مه قرار است تحویل بگیرند. هر دو خودروی مذکور از یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری بنزینی با 195 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی 105 اسب بخاری استفاده می‌کنند و ظرفیت پیمایش الکتریکی آن‌ها حدوداً 48 کیلومتر است.

میزان تغییرات ظاهری اعمال شده روی لندرور دیسکاوری هیبریدی هنوز مشخص نیست. بخش جلویی این مدل تستی که در تصاویر می‌بینید پوشش استتاری سنگینی روی خود دارد و می‌توان حدس زد که شرکت یک جلوپنجره و سپر جدید برای آن تدارک دیده است. باید صبر کرده و ببینیم که آیا طراحی بخش عقب خودرو نیز دست خوش تغییراتی خواهد شد یا همچنان با همان طراحی قدیمی سر و کار داریم.

از نظر تکنولوژی و تجهیزات، این خودرو چیزی کم نداشته و انتظار سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و آخرین تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی را می‌توانیم داشته باشیم.